openSUSE 13.1
Klopt t dat vandaag melding in Yast verschijnt :
Wrong checksum Packman repository , mogelijke aanvaller… repository gebruiken Ja / Nee ?
Wat te doen ?
Groeten André
Ik kan wel raden dat j YaST > Software > Software Management bedoelt. Maar daarna is het mij niet duidelijk wat je met de Packman repo doet. Alleen laten controleren op gewijzigde inhoud? Ook installeren van Packman?
Ik heb zelf gekeken of er nieuwere versies op Packman waren van pakketen die ik heb. Inderdaad, een paar. Die heb ik geïnstalleerd. Geen probleem.
Het kan zijn dat je tijdens bijwerken van de site probeerde te werken. Het copieëren van nieuwe bestanden en een nieuwe checksum kan natuurlijk niet allemaal tegelijk in 0,000 milliseconden. Probeer het nog eens.
Het kan ook zijn dat er iets mis is met de mirror die je gebruikt. Ik heb
http://ftp.gwdg.de/pub/linux/packman/suse/openSUSE_13.1/
Henk,
ja, ik gebruik precies dezelfde mirror als jij.
De melding kwam toen ik vanmorgen naar Yast , Softwarebeheer ging.
Merkwaardig, als ik nu naar Softwarebeheer ga, blijft de melding uit.
Ik gebruik de Packman repo voor allerlei Mulimedia codecs.
Probleem is opgelost.
Dank je,
André
Als je mijn uitleg voor waar aanneemt is het niet merkwaardig
Het komt voor dat jij de bronnen ververst (bijv. door Softwarebeheer op te starten, en dat net op dat moment pakketten vervangen worden door Packman’s eigen build-service. Dan matcht de info die jij hebt binnengehaald niet met de pakketten die je binnenhaalt -> checksum mismatch. Soms staan de pakketten er al wel, maar is de repodata nog niet bijgewerkt -> mismatch.
Meestal is het genoeg om even te wachten, de bronnen 's te verversen.
Dank je Knurpht, voor je heldere uitleg.