Ik zocht iets heel anders toen ik een Windows map in mijn hoofdmap (“bestandssysteem”) zag met daarin de map “C”, daarin bestanden die ik recentelijk van een windows installatie gekopieerd had naar een aparte schijf. Een schijf die ik via pata aangekoppeld heb om de bestanden terug te zetten. In de bestandverkenner komt deze schijf uberhaupt niet naar boven, gparted kan hem zien maar alleen de fysieke schijf, schijfbeheer idem. Maar, de inhoud van de eerder genoemde Windows map in “/” bevat precies DIE bestanden die op die schijf staan…?
Hoe is dat nou mogelijk? De schijf zelf kan ik niet benaderen maar de bestanden die erop staan staan weer keurig in dat mapje… -?!-
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Had je 2 hardeschijven met windows en heb je die toen verwijderd? Of heb je je windows backup op 1 hardeschijf gezet en toen vervolgens openSUSE geinstalleerd op de andere?
Heb verder even wat meer informatie nodig hier. Welke versie van openSUSE en welke desktop (Gnome waarschijnlijk ). Verder zou ik graag willen weten wat het volgende commando laat zien.
Open een terminal en type:
su -
<wachtwoord voor superuser>
fdisk -l
Dan kunnen we even zien hoe de schijfen zijn ingedeeld en je hopelijk wat verder helpen.
@Dexter, de vraag is al vrij oud. Ik heb 'm indertijd gezien, had er zo geen antwoord op. Zie nu pas jouw reactie… Een ‘fdisk -l’ output zou ik desondanks graag zien