Beste,
ik heb een spelletje gekocht voor de pc, en moet kiezen uit tar.gz of deb om te installeren.
Ik heb openSUSE 12.3.
Welke versie moet ik downloaden ?
deb files are for Debian.
Volgens mij kun je het beste proberen met de de tarball te werken. Maar het is natuurlijk altijd een verassing wat er in zit. Dat kan varieren van een complete binary executable tot een hoop source met bouw instructies (hopelijk met instructies). Als je die tarball hebt kun je hem ergens in een eigen directory uitpakken en kijken wat je hebt. Eventueel met die gegevens hier verder vragen. Succes niet gegarandeerd
Hallo Henk,
dankjewel.
Ik heb de tar gebruikt. Uitgepakt in een nieuwe directory en naast enkele mappen was er nog een apart bestand. Daarop gedubbelklikt en het spel startte vanzelf. Opgelost dus.
't Is niet altijd zo eenvoudig voor een beginneling.
Nogmaals dank.
Leuk dat het werkt.
Maar dat het zo eenvoudig op te starten is, is van te voren niet voorspelbaar. Voor hetzelfde geld waren we hier met een paar mensen nog een paar dagen mee bezig geweest. Maar daar is het forum voor.
Zoals ik 't nu lees, staat 't spel in jouw homedir. Dat betekent meteen dat 't spel voor andere gebruikers niet te spelen is. Maar, misschien heb ik 't verkeerd en heb je als root de boel op de juiste plek uitgepakt.
Nog ter aanvulling: kijk altijd eerst even in Yast, als 't daar niet te vinden is, kijk dan op software.opensuse.org: Download openSUSE 12.3
Hallo,
het ging om het spel Machinarium (Machinarium), waarvoor ik 10 $ betaalde. Zal dus niet in Yast te vinden zijn geweest.
Het staat inderdaad in mijn persoonlijke map geïnstalleerd. Maar dat is geen probleem. Het is een dualboot laptop, waarvan de andere gebruikers uitsluitend windows gebruiken.
Maar toch goed dat je mij erop wijst.