Welke how to's

Hallo allemaal,

Welke how to’s willen jullie graag nog zien?

Dan zal ik proberen als het mij lukt en om het zo duidelijk mogelijk te maken.

Vakantietijd…

Er zijn er een paar waar ik zelf steeds maar geen tijd voor heb. Één ervan zou jij ook moeten kunnen doen: een LAMP-server, voor bijv. Joomla.

Twijfel je aan mijn kennis :stuck_out_tongue: maar ik ga bezig met de lamp server (stond ook al op mijn lijstje)

@Knurpht weet jij toevallig hoe je een pxe server kunt maken waar allemaal iso bestanden aan zit gekoppeld en dat je bij het opstarten een menu krijgt met welke je wilt opstarten?

Ik twijfel helemaal nergens aan, überhaupt niet, het is nul of één :D. Het idee kwam op omdat je ook websites bouwt en ongetwijfeld op je eigen machine eerst ontwikkeld…Als dat niet zo is, kan ik je daar nog wel verder in helpen, doe dat namelijk al jaren zo.

Binnenkort dus een how to over hoe je het beste een webserver kunt opzetten.
Weet jij mijn andere vraag ook uit het vorige bericht?

Nu je het toch over how to`s heb.
Misschien een goede howto over XML.
Ben er wel mee bezig (door Madmax)voor het vertalen, maar gaat toch minder dan ik dacht.:\

PXE? Nee. Dat gaat toch over terminal-server constructies? Ben ooit wel eens in de weer geweest met LTSP (Linux Terminal Server Protocol), maar dat was toen nog erg experimenteel. Welk doel heb je ermee?

PXE? Nee. Dat gaat toch over terminal-server constructies? Ben ooit wel eens in de weer geweest met LTSP (Linux Terminal Server Protocol), maar dat was toen nog erg experimenteel. Welk doel heb je ermee?

Weet je wat ik wel een handige how to zou vinden, specifiek voor dutch native speakers, die naar nederland 24.nl en uitzendinggemist willen kijken? Hoe stel ik mijn systeem zo in, dat ik daarnaar kan kijken, met de maximaal haalbare beeldkwaliteit. Ik ben er inmiddels aardig achter, en jullie wellicht ook, maar als mensen hier nog niet handig in zijn, dan is hulp handig.
Ik kan mij de irritatie van mijn gezinsleden nog goed herinneren, toen flash hortend en stotend ging en er niet naar uitzendinggemist kon worden gekeken. . .

@Benmh XML zal niet lukken ik zit zelf ook nog in de begin fase.
@Knurpht Met PXE kun je bijv. een server opzetten, als een pc van via netwerk boot dat je dan een lijstje ziet met verschillende installaties. (hoef je niet elke keer te branden en je hebt het altijd op elke computer bij de hand)
@Knurpht Ik denk dat mijn doel zo ook wel duidelijk is.
@akaper Zal er naar kijken als het mij lukt. Ik zit normaal nooit op die sites maar is wel een goed idee.

Het kan zijn dat het even wat langer duurt voordat sommige How to’s online zijn maar ik heb de laatste tijd problemen met de site www.allesoverlinux.nl.

Vergeet niet om hulp te vragen.:wink: Al zal ik die niet op korte termijn kunnen geven (vakantie en RSI). :frowning:
allesoverlinux.nl geeft nu aan dat de site in onderhoud is: misschien om de problemen op te lossen? Al snap ik niet helemaal wat je met die site wil in relatie tot de how to’s.

Tip: zet websites “op” op een lokaal draaiende webserver. Ben je tevreden en werkt alles goed, dan zet je de database en de code over naar het web. Als je dingen wilt wijzigen/aanpassen, eerst lokaal, dan testen, en als alles werkt pas naar de webversie. Zo heb je een site eigenlijk altijd online. Waar je wel om moet denken is¸ dat je bijv. bij Joomla zorgt dat de site z’n eigen configuration.php heeft.

Vandaag of morgen komt de nieuwe website online.
Op de nieuwe site staat ook de how to over hoe je LAMP moet installeren.