Webbrowser en inloggen bij ABP

Even een vervelend probleem gevonden.

Met de webbrowsers als firefox, opera en chrome, wil het maar niet lukken om in te loggen bij de site van het ABP.
Het betreft een systeem met openSUSE 13.1 + KDE.
De verbinding wordt steeds geherinitaliseerd voor het inloggen en dan niets.
Heb al gekeken of er een proxy server of firewall probleem is maar dat lijkt niet zo te zijn.

Met mijn laptop op hetzelfde netwerk en openSUSE 13.1 + KDE is er geen probleem, inloggen lukt meteen.

Graag advies en raad.

Je vertelt niet of de browsers op je laptop dezelfde zijn. En zo ja, of dan de instellingen dezelfde zijn.
Ik kan prima inloggen op mijnabp.nl. Is wel eens anders geweest!
Ik gebruik Seamonkey met adblock plus en standaard staan cookies alleen op session cookies. Op openSuse 12.3 en KDE. Ik hoop dat t je helpt te onderzoeken waarom aanloggen niet lukt.

Hallo Max,

Tja je hebt gelijk.
Cookies staan bij beide op alleen sessie cookies
De laptop heeft Firefox 28 en de desktop Firefox 30 zie ik nu pas.
Chrome en Opera zijn hetzelfde ook qua instellingen.
Zal eens de browser aanpassen en er FF 28 van maken.
Zo zie je maar dat je wel eens wat dingen over het hoofd kan zien.
De desktop is openSUSE 13.1 met KDE.
Helaas heeft de gebruiker een beetje de pest erover in en wil weer Windows 7 of 8 gaan gebruiken.

Groet
Ben

Ik heb ook met Firefox gekeken. Lukt bij mij ook. Ik weet alleen zo snel niet welke versie. De meest actuele denk ik.
Maar in Firefox heb ik accepteer ik alle cookies. Juist om te testen of bepaalde website wel willen werken. Ik heb bijvoorbeeld altijd moeite met Bol.com. Enige tip die ik dus kan geven is tijdelijk alle cookies toestaan.
Andere eenvoudige vragen: Zeker weten dat je het wachtwoord goed intypt (en niet een fout onthouden wachtwoord gebruikt)? Werken andere websites waar je moet inloggen wel? Bijvoorbeeld dit forum.?

En ja, leer mij ongeduldige gebruikers kennen. Bij 1 kleine tegenslag al terugkrabbelen. “Ik moet leren. Ik moet aanpassen. Het is anders. Dat wil ik eigenlijk niet.” Allemaal bekende reacties. :slight_smile:

Sterkte met uitzoeken.

Zo is deze ook weer opgelostrotfl!