Wat is jouw laaste aanwinst

He allemaal ik ben benieuwd wat jullie laaste aanwinst is.

ik begin, mijn laaste aanwinst is allemaal oude pc onderdelen zoals een dvd rw extra sd ram 10 hardeschijfen van 10 gb.
enzo

nu jullie.

een Android telefoon, die maakt dat ik voor een aantal dingen niet mijn laptop meer hoef aan te zetten.

Gebruik jij die oude spullen ook nog? In termen van er weer computers van maken?

Nee niet echt gebruik van maken.
het is mijn hobby om pcs te maken bouwen repareren enzo, dus heb een oude pc gekocht, en daar wat onderdelen bij gepropt en kijken hoe het draait.

ik gebruik enkel mijn laptop 100 procent! (zie specs in handtekening)

Ik bouw mijn systemen ook helemaal zelf (laptop niet, maar ik heb wel een heel fijn pdf-je van de fabrikant, waarmee je aan de hand van plaatjes je laptop geheel kunt demonteren. Op de downloadpagina stond, dat je voor “monteren” bij het laatste plaatje moet beginnen en dan naar plaatje 1 moet toewerken :). De grap is dat het nog werkt ook. Geprobeerd toen mijn vorige laptop toch geen krimp meer gaf, na her-montage werkte het ding weer (en nog steeds).

Moet jij nu overigens niet je handtekening aanpassen:)? Straks krijg je nog berichten dat mensen jouw handtekening niet begrijpen…:wink:

Ik ga mijn hantekening wel aanpassen ^^
maargoed ik bouw soms ook wel eens laptops, het is niet veel moelijker (vind ik dan)

edit ik kan hem niett wijzigen, want dan krijg ik een error

BB code url is not allowed

Ah, dat was jij, voor wie ik een tijdje geleden een link in de handtekening gezet heb.:slight_smile:

Ik heb dat via de “achterkant” van VBulletin, de forums software, gedaan, en ben er inmiddels achter dat links in de handtekening niet mogen…Omdat-ie er nu in staat, kun je 'm zelf niet editten. Het regeltje is er nu al uit, als je wilt haal ik de link ook weg, dan kun je 'm zelf weer editten.

Bedankt, en nee haal die link niet weg!

Ik heb het nog niet gekocht maar ben het toch van plan te kopen. Een mediaspeler die FLAC en OGG ondersteunt en eventueel MP4 en AVI videobestanden. Mijn huidige is een Philips en ben er echt ontevreden mee. Het heeft een trage interface, batterij gaat niet lang mee, geen ondersteuning voor FLAC en OGG en bovendien leest het niet al mijn MP3 bestanden.

Ik vind het wel jammer dat ze tegenwoordig exclusief mediaspelers met ingebouwde batterij verkopen. Niet alleen is de levensduur korter door het beperkte aantal oplaadcycli maar ook is het oplaadsysteem heel onhandig. Men heeft namelijk niet 24/7 beschikking over een PC met USB poorten.

En een goeie hoofdtelefoon zoeken vind ik pas moeilijk. Oftewel zijn ze te groot, te duur (qua kwaliteit-prijs verhouding) of krijg ik veel kritiek te horen.

Hé Earthmind, leuk je ook hier te zien…

Even gechat met mijn zoon van 18. Die heeft een Philips die ook FLAC afspeelt. Is matig tevreden. Heeft eigen oortjes erbij (dan is het geluid volgens hem prima), vindt met name het nummers aan afspeellijsten niet goed.

Voor het USB probleem zijn wel oplossingen. Er zijn “stopcontactstekkers” te koop met een USB aansluiting. Er zat er één bij mijn telefoon, maar ik zag ze ook al ergens in een winkel liggen. Dat laadt ook wel even een stukje sneller. Heb er ook al een mediaspelertje mee opgeladen, duurt aan de PC 4 uur, uit het stopcontact 1 uur…

Koffie met een glas heerlijk koud water, morgen trakteer ik mijzelf op een beetje CD’s en DVD’s en dan kan ik mijn spel-PC weer gaan uitrusten met een besturingssysteem. Trouwens, het woord installatie roept bij mij gedachten aan centrale verwarmingen en allerlei leidingen…

Mobiel weer 20 euro opgewaardeerd :slight_smile:

Ik kan nu hetzelfde posten, en had dat gisteren ook kunnen doen. Ik ging er gisteravond vanuit dat ik allemaal leuke dingen zat te doen via WiFi met mijn LG GT540 Android telefoon, had per abuis het ding op 3G staan terwijl ik geen WiFi had (nieuwe routerinstellingen)…opwaardering in een paar uurtjes erdoor met wat omprutsen. Alle 3G functionaliteit uitgezet voor de zekerheid (en mijn portemonnee).

hallo allemaal

Eindelijk weer nederlands

Ik heb een Htc touch-pro met winblows 6.1 er op
1 sd card 4 gb er in
Daarop XDandroid speciaal voor de Touch
werkt goed opstarten in winblows dan android starten
Alleen de camera werkt nog niet
verder alles wel ook Wifi

Maar zet wifi maar uit want 1 nacht op stanby en de batterij is leeg erg leeg

Hier op Curacao is er geen 3g alleen Wap en dat is traag en zeer duur vast bedrag per dag of je er gebruik van maakt of niet
.
Maar goed ook een tevreden Android gebruiker

3G is mooi, WiFi veel beter in mijn ogen. Ook mensen met een abbonnement betalen grof voor dataverkeer. Met 3G kost een gratis appje van de android market zomaar een paar euro. Met een schermdimmer app-je en 3G uit, houdt die van mij het ongeveer een week vol, ga er maar vanuit dat ik dan, behalve onderweg, steeds WiFi aan heb. En fietsende, autorijdende en blind wandelende bellers en SMS-ers zijn een gevaar op de weg, doe ik niet aan mee.

Mijn laatste aanwinst komt binnenkort: een nieuwe printer. Waarschijnlijk een simpele monochrome laserprinter. Ik denk aan hp P1102 of Brother HL2140 en probeer nu uit te vinden of en hoe die onder oS-11.2 aan de praat te krijgen zijn. Iemand suggesties?

Ik ga mezelf geen fan noemen van één of ander merk.

-Met HP nog nooit problemen gehad. Zelfs mijn onlangs ter ziele gegane 690C uit 199? werkte met 11.3. Yast - Hardware - Printer heeft sinds vanaf 11.3 zelfs een “doorsteekje” naar “hp-setup” om je HP printer(/scanner) te configureren. Heb nu een F4500 met WiFi. Zo aan de praat, met alle functionaliteit werkend.
-Voor zover ik weet is Brother ook netjes in de linux ondersteuning.
-Ronduit slechte ervaringen heb ik met Canon gehad. Als iemand per se openSUSE én een Canon wil, vertel ik altijd dat de printer eigenlijk € 30,= duurder is, omdat-ie alleen lekker werkt met een commerciële driver. Daarbij heeft Canon meermalen ongevraagd laten weten geen boodschap te hebben aan linux gebruikers.
-Ook ben ik een paar jaar geleden heel ernstig akelig geworden van 3 verschillende Lexmarks, maar daar schijnt voor een aantal modellen nu wel ondersteuning te zijn.

Hier links met info voor jouw opties:
HP Linux Imaging and Printing
Brother Solutions Center : Brother Driver for Linux Distributions
Beide worden dus ondersteund.

Dank voor je informatie ! Die van Brother had ik al gevonden. Erg duidelijk vind ik de info niet. De site van HP had ik nog niet gevonden en die is duidelijk. Binnenkort kan ik dus een echte laatste (voorlopig) aanwinst melden.

HP is het beste merk voor Linux, als ik voor mijzelf spreek. Ik heb zelf een Lexmark die toevallig sinds april van dit jaar word ondersteund (zowel printer als scanner, USB en draadloos) en ook een ouder Konica Minolta laserprinter. Moet eerlijk wezen dat de lexmark voor windows was en ik voor lange tijd niet kon printen in OpenSUSE. Onze HP daarvoor en een ander model HP daar weer voor werkten allemaal zonder problemen.

Toetsenbord besteld via internet en vandaag binnen gekregen.
Ik heb de volgende gekocht Logitech Illuminated Keyboard.

Da’s een heel vers toetsenbordje. De eerste met ledjes onder de toetsen zag je al jaren geleden, die dingen kostten meer dan een gemiddelde PC. Heb onlangs op zo’n Dell gamers laptop gespeeld, die had 't ook, maar dan blauw licht. Werkt toch wel erg fijn 's avonds, vooral als je elke dag met meerdere verschillende toetsenborden te maken hebt.