Wat eet je vanavond ?

Ik ben nieuwsgierig wat wij eigenlijk allemaal aan voedsel binnenslaan…
Met zin of tegenzin, thuis of op een ander.
Zelfgemaakt of uit een blik of microgolf…

Ik eet vanavond aardappelen met vis en wortels.

Nu jullie ^^

Het was witlof in ham en kaas met gekookte aardappelen.

Zuurkoolstampot, met rookspekjes en dito worst. Een waar zondagsmaal.

Macaroni met gehakt tomatensaus en kaas.

Gaat dit de hele week door onder het motto: “zeg mij wat u eet en ik zeg u wat voor computer u heeft”?

Chinese en spitskool en nog wat groen met geitenkaas en rijst met vis en een sausje (een beetje opmakertjes).

:smiley: :smiley: :smiley:

Kaffeine, nicotine, codeine, cheese, kalzium, python. Zegt nog niets over de computer…

Vanmiddag: 4 broodjes kroket met mosterd.
Vanavond: rijst met kip.
Drinken: bier.

Gisteren: varkensrollade en stampot groenekool (beetje piccalilly), het toetje leek op krabsalade, maar het was een vla met stukjes stoofpeer.

Vandaag: nasi goreng (dat is Maleis voor: gebakken rijst, ik zeg het maar even, want veel nederlanders weten dat niet meer). En waarschijnlijk een witbiertje.

Hallo almal,

Dit is nou 'n interressante thread! Vanaand gaan ek hoender stew eet.

Groete

henkasdf

Verslag van vanavond: hogedrukpan schotel gehakt, prei, aardappel, kaas. Klein glaasje witte wijn (er zit al door de schotel), Yoghurt met bosvruchten.

En Suid-Afrika, welkom bij de lekkerbekken. Vanwege de winter (net beneden het vriespunt, koude wind) krijgt je van hier uit waarschijnlijk winterkost te zien.

spaghetti met ui paprika tomaten - saus.
Drinken: bier.

Kip tandoori (tandoerie, tandūrī, तन्दूरी) met princesseboontjes en nan (naan, nān, नान). Glas rode wijn (Zuid-Afrikaanse). Toe de rest van de “krabslade” (stoofpeerstukjes).

Ben twee dagen weg, weet nog niet wat ik dan krijg: verrassing!

Rijst met kip + kroepoek

Vis (tilapia of pang-dinges of zo) met citroensausje, gekookte aardappels en bloemkool. Op dinsdag altijd niet te zwaar simpel “hollands” omdat we dan nog gaan hardlopen. Doen we vanavond dus niet wegens dreigende ijzel :frowning:

Verrassend, heb gisteren mijn eigen tilapia recept gemaakt: Tilapia met Cantharellen-roomsaus, pandan-rijst en salade, Smikkelen en Smullen.
Voor vanavond: entrecote, stokbrood, salade, verheug me nu al op de bio-entrecotes.

Hmmmmmm, Cantharellen. Verse?

Trouwens maandag was het erwtensoep met rookworst en brood.

Vanmiddag: bijna een heel pannenkoeken mix, met veel spek en kaas.

Avond: spruiten met aardappelen en slavinken.

Prutje van gehakt, rijst en groentes.

PS. Waarom horen w niets meer uit Suid-Afrika?

Als ik ze kon betalen (zaterdag op de markt € 5,95/100gr), graag, en liefst ook heel veel. Maar dit waren gedroogde (ik was even vergeten hoeveel 150 gr gedroogde paddestoelen is, als ze geweld Nz. zijn) die vrienden hadden meegebracht uit Polen. Niet verkeerd. En snertensoep, zo heet dat bij ons, heerlijk, mits niet uit blik of pak.

Vandaag aten we Silezische aardappelsoep, maar dan zonder aardappels: met koolraap (vonden we leuk). De knoflookworst vervingen we door varkensrookworst omdat anders onze dochter met voedsel gaat gooien. We hebben de spek eruit gelaten, want anders gingen we knorren van al dat varkensvlees. Ook leek het ons aardig om er een keer spruitjes doorheen te doen (de cavia’s lusten sinds een week hun spruitjes niet meer en het moest op). De wortel was ook op, dus hebben we er gewoon meer knolselderij door heen gedaan. Bijna deed ik er de laatste champignons nog doorheen, maar ik besloot dat die rauw toch een stuk lekkerder zijn (mergel champignons) en aldus geschiedde. De kruidenbouillon was op, dus heb ik er uienbouillon door gedaan. De prei was niet meer goed, dus deed ik er meer ui en knoflook door, dan er al in zat.

Zo, nu weten jullie allemaal hoe je silezische aardappelsoep maakt.