Vraag: TV kaart voor analoge televisie?

Beste forum-genoten,

Ik wil graag een interne TV kaart gaan inbouwen in mijn systeem. Omdat we analoge TV kijken, wil ik het liefst een hybride TV kaart (die zowel een digitale als een analoge tv tuner heeft) met in ieder geval een gewone kabel ingang. Kan iemand uit eigen ervaring zeggen welk soort kaart goed bevalt en zonder al teveel gedoe d.i. out of the box werkt?
Ik heb een haupauge wintv 1200 geleend van iemand, omdat er op de website linuxtv.org werd vermeld dat die werd ondersteund. Echter, het analoge signaal komt niet door en als je dan op de betreffende website in de kleine lettertjes leest, zie je dat analoge tv op deze kaart in linux niet wordt ondersteund. Zucht.

Zoals in mijn handtekening valt te lezen heb ik openSUSE 12.3 (maar inmiddels met KDE 4.11 en kernel 3.10).

Graag jullie reactie.

Ik heb een Hauppauge WinTV-HVR1120 voor digitaal en analoog.
Nu met 12.3 is het een stuk beter met de weergave en ontvangst.
Heb deze kaart al sinds 11.4 en toen was het vaak doet die het of doet die het niet.
Nooit erachter gekomen waarom het zo ging het werkt nu en dat is prima.
Ik gebruik hem nu vooral met de digitenne antenne voor Ned 1,2,3 en lokaal Rijnmond.

Bedankt, Ben! Ik houd me aanbevolen voor nog meer tips van anderen.

kweenie hoe dat bij jullie zit, maar er is recent besloten dat de kabelaars analoog niet tot in het oneindige hoeven door te leveren. Zou zelf eerder voor een hybride oplossing gaan. Welke kanalen er FTC/FTA (Free to cable/air) zijn hangt af van waar je woont en welke kabelaar het signaal levert.

Ja dat klopt, dat analoge gaat er geheel uit ook hier in Rotjeknor.
Beetje jammer wel, heb nog van die handige oude analoge draagbare radio/tv ontvanger komt wel uit de vorige eeuw mijn walkvision van YOKO.

Tsja, ik was al op marktplaats aan het kijken. Edoch, ik vond weer wat in de kleine lettertjes op linuxtv.org:Hauppauge WinTV-HVR-1120 - LinuxTVWiki.
Eerst staat er:

The analog tuner of the HVR-1120 runs out of the box. The kernel moduls  are already included in the 2.6.20 kernel. No driver installation is  required. 

Daar werd ik uiteraard en in dier voege enigszins blijde van, maar van onderstaand citaat werd ik “minder blij”. Ik citeer:

Support for this card appears to be broken in recent Linux kernels. 

Benmh: welke kernel gebruik jij en kun je bevestigen dat zowel analoge als digitale TV werkt?

Jep, ik heb hier kernel 3.7.10-1.16.1 draaien.
Op het moment gebruik ik de digitenne antenne dus digitaal ontvangst en via de satelietschotel ook digitaal.
Analoog is hier in de buurt niet meer voorhanden.
Heeft het wel analoog gedaan totdat ik wegging bij upc.

Oké, good enough for me. Ik zal mijn ervaringen posten, zodra ik er 1 heb en die heb ingebouwd. Kan wel even duren. Dank voor jullie reacties, Ben en Gert Jan! Altijd fijn en goed om even ruggespraak te kunnen hebben.

Ik heb (al heel lang) een hauppauge pvr 500. Qua hardware is dat een dubbele hauppauge pvr 150. Die doen het prima onder linux en zeker ook OpenSuse. Ik gebruik de kaart al sinds versie 10.x. Ik gebruik nu 12.3. Samen met Mythtv versie 0.26.

Je hebt een klein beetje geduld nodig om de juiste stappen te nemen bij het installeren. Maar als je dat doet (zie div. wiki’s zoals bij Mythtv) dan kun je heel fijn analoog kijken.

Op marktplaats staan er genoeg van die kaarten aangeboden voor weinig. Voldoende weinig om even uit te proberen of en hoe t werkt.

Dankjewel voor je reactie! Is dit een hybride kaart of alleen analoog? De informatie op linuxtv.org over deze kaart is voor mij niet duidelijk op dat punt.

Dit is alleen analoog. Hoewel je schrijft dat je op zoek bent naar Hybride is dit misschien goed genoeg om te proberen hoe alles werkt. Een Hauppauge PVR 150 is de eenvoudigste kaart die je kunt vinden. Werkt met IVTV-drivers. Zie onderaan bij de analoge lijst. De kaart heeft MPEG2-decoder aan boord. Vroeger was dat handig omdat t cpu-tijd scheelde.