Ik ben erg blij dat ik een nieuwe grafische kaart kon kopen.
Ik wilde daarover al een vraag gaan stellen, maar ik heb me antwoord al gevonden op dit forum.
In mijn geval 99% zeker, kaart erin, pc aanzetten, klaar.
Omdat ik ook een gamer ben, maar geen geld genoeg heb voor een echt snelle kaart, werd het een puzzeltje.
Het is een Geforce 750 GT geworden, met 1 gig ram.
Ergens had ik liever amd gesteund, maar die hebben mij op linux met de driver wel zo teleurgesteld, dat ze een klant kwijt zijn.
Ik heb amd daar ook aangesproken, maar er kwam geen bevredigend antwoord.
Ik vroeg hoe ik mijn hd5700 kon upgraden, naar een snellere kaart, en toen werd het stil aan de amd kant.
Uit benchmarks op phoronix bleek namelijk keer op keer dat upgraden geen zin had, door de brakke drivers ( brak in vergelijking met nvidia)
En nog steeds blijkt uit de benchmarks op phoronix, dat ze de drivers niet op orde hebben, voor de nieuwste kaarten.
Nvidia is gewoon veel sneller op Linux, ondanks dat dit qua hardware, niet zo hoeft te zijn, want op windows zijn ze wel een concurrent van nvidia.
Hopelijk komt dit in de toekomst nog goed, maar voorlopig dus blij met me nieuwe geforce, die ook een stuk zuiniger is.
Processor is nog wel amd. Een phenom II X4 op 3.2 ghz. Deze is voor de meeste spellen nog snel genoeg.
Al zijn er al spellen die een i7 eisen.>:(