Vmware Vsphere Client op Opensuse 13.2

Hallo!

Ik heb een vraag over het installeren van de vmware vsphere client op opensuse,
ik krijg de foutmelding unable to install hcmon driver aan het eind van de installatie

weet iemand hier een work around of een oplossing voor?

thanks!!

Graag wat meer output en info over wat het zou moeten doen. Ik kan zo via google ook niet zoveel vinden, behalve over de client op Windows.

Het zit zo: ik heb thuis een vmware ESXI machine staan, als je naar t ip van die machine gaat in je browser, heb je de mogelijkheid om de client te downloaden, echter, is dit alleen een windows client,
dus heb ik deze geprobeerd te installeren via Wine, alleen lukte dit niet, dan geeft hij aan het eind van de installatie een foutmelding aan over dat hij de “Hcmon” driver niet kan installeren…

Dat vermoeden had ik al. Volgens de geleerden moet dan uit Windows de hcmon.sys verwijderd worden. Dat is een echte windoos driver, en die kan wine niet laden, daar loopt de boel dan op stuk. Nou vind ik verwijderen altijd nogal rigoreus, hernoemen is een betere optie, denk ik. Daar moet ik even bij zeggen, dat ik al sinds 2001 geheel windoosloos werk, en wine ook liever niet gebruik, maar liever zoek naar native linux alternatieven. Dat die er niet altijd zijn weet ik. Het zou kunnen zijn ( zoek op vsphere hcom.sys ) dat je ook nog iets moet met een registersleutel. Wat ik wel gezien heb, is dat het moet kunnen werken.

er is ook nog een web client voor, maar daar mis je een aantal features in zag ik, dus ik denk dat ik dit maar eens ga proberen: http://vmetc.com/2009/10/23/using-vsphere-client-on-ubuntu-linux-with-single-application-rdp/

Heb overigens gisteren avond geprobeert om via een RDP-sessie de applicatie te starten, maar helaas heeft dit niet gewerkt, toch maar eens verder neuzen wat we kunnen gaan doen :slight_smile:

Met welke client? Mijn ervaringen met Remmina voor remote desktop oplossingen zijn uitstekend. De post waarnaar je verwijst bevat zelf overigens wel erg gedateerde links, december 2008 is niet echt recent.

Nog even over die hcmon driver: ik vind net bij vmware zelf dat je daarvoor .NET Framework 3.5.1 Service Pack 1 voor nodig hebt, zie http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=2053281. Je zou iets als wine-doors of Playonlinux kunnen gebruiken, of de .NET installer downloaden, met winefile naar de map browsen waar de download staat, en starten alsof 't een Windows programma is. In een ver verleden heb ik zo tot mijn stomme verbazing zomaar .NET kunnen toevoegen aan een wine omgeving.
Daarmee moet het struikerblok weg zijn om het werkend te krijgen. Ik vind nl. ook wel posts waar gebruikers laten weten het daarmee werkend te hebben.