video converter

Heren,

Ik ben bezig met een video, deze wil ik conventeren van wmv naar avi.
In de microsoft omgeving wordt ik helemaal dol van reclame en watermerken die door de conversie pakketjes in de video worden geplaatst.>:)

Weet iemand een goed werkend conversie pakketje in Open Suse welke zonder reclame in het uiteindelijke resultaat?

Ik weet er niets van, maar als ik in Google vraag naar:

Linux wmv to avi

krrijg ik volgens mij een hoop interessante informatie. Zonder zelfs maar één pagina daar aan te klikken zie ik al dat mencoder veel wordt vermeld. Is mencoder niet een onderdeel van mplayer? En mplayer is gewoon van Packman te installeren.

Misschien heb je hier iets aan?

Volgens mij is een video ook om te zetten met kdenlive. Misschien is mencoder zelfs onderdeel van kdenlive. Te installeren vanuit de KDE-omgeving. Maar misschien is een hele applicatie om de video’s te bewerken wel teveel kanon voor je mug. Zie ook hun website: Kdenlive | Free and open source video editor for GNU/Linux, Mac OS X and FreeBSD

Henk bedankt voor je reactie,

Eigenlijk heb ik niet zo veel aan je info. Je komt heel snel bij die Microsoft pulp.
Veel belofte met de software maar dan zet je de conversie aan en dan verschijnt op het eind een Bil(l) voor je neus en er komt levensgroot een watermerk door de video.>:)
In veel zoek trefwoorden van de MS sites wordt linux ook veelvoudig opgenomen.
Denk dat veel problemen kunnen worden voorkomen door goede software op de OpenSuse site te laten plaatsen.

Zoek nog even verder.

Goede tip,

Alleen kdenlive laad geen bestandformaat .wmv in. Dat vormt mijn grootste probleem.
Misschien zie ik iets over het hoofd.

Het is jammer dat je niets aan mijn hulp hebt, maar ik geloof niet dat ik ergens naar MicroSoft verwijs. Mplayer is gewoon een Linux implementatie en als ik Mplayer voor muziek draaien gebruik heb ik nog nooit iet raars gezien.

Ik weet niet hoe jij ‘laad geen bestandsformaat wmv in’ hebt ondervonden. Bij mij opent kdenlive wel wmv en kan deze omzetten naar avi (xvid) of mp4 (h.264).
Nu gebruik ik kdenlive zelf ook zelden, dus voor mij is t niet duidelijk waar de verschillen in onze installaties zitten. De eerste keren dat ik kdenlive gebruikte snapte ik het programma niet zo goed. Dat zou bij jou ook kunnen gelden. Ik zie daarom twee mogelijkheden.

1. je hebt niet alle codecs die nodig zijn voor de conversie.
  2. je hebt je filmpje niet juist in kdenlive ingeladen.

Ik gok op de laatste optie. Je kan vast ergens vinden hoe kdenlive precies werkt. Maar een snelle korte beschrijving is altijd handig. Wat ik zelf heb ontdekt is dat je een aantal stappen moet doen voor kdenlive je filmpje gebruikt:

• Eerst een project definieert in het juiste beeldformaat (bv HD in 1920x1080).
  • Je voegt je een clip toe aan t project. Menu Project, keuze Clip toevoegen.
  • Je sleept de clip naar de tijdlijn. Zo wordt de clip in t project gebruikt (en anders converteert kdenlive geen filmpje).
  • Omzetten kun je starten door Renderen te kiezen. Bijvoorbeeld via menu Project, keuze Renderen.
  • Een nieuw venster Renderen opent, op t tabblad Render project. Vul daar de naam van het output bestand in (extensie hoeft nog niet)
  • Kies in de profielen voor Xvid. De extensie wordt vanzelf omgezet naar .Avi (als je geen profiel xvid hebt, kun je die via menu Instellingen bijvoegen met Download nieuwe renderprofielen).
  • Vervolgens kies je de knop ‘render naar bestand’.
  • Het venster Renderen kiest het tabblad ‘Opdrachten rij’ om de voortgang te laten zien. Om te testen of t werkt kun je tijdens renderen na een paar minuten al je doelbestand bekijken. Ik heb dit getest met een wmv van 14 minuten. Alles renderen zou iets van een uur gaan duren. Dat is teveel om nog op tijd deze reactie te schrijven. Het begin van de .avi is goed te volgen. Maar ik had niet t geduld om een uurtje te wachten.

Ik hoop dat de beschrijving je helpt om je bestand met kdenlive te converteren.

Zonder twijfel kan ffmpeg 't ook, maar dan hebben we 't over terminal acties en dat is denkelijk niet de bedoeling.
Mplayer volgens mij ook wel.
En je hebt ook nog Handbrake
Gek, ik heb hier helemaal nergens wmv files in huis.

Hier zweert een vriend van me bij: Free | Video converter for Linux (Vreet alles naar alles volgens hem)
Juiste versie downloaden, uitpakken in je /home/gebruikersnaam
Met Dolphin naar /home/gebruikersnaam/Transcoder
Transcoder aanklikken, bestandje erin, AVI en Xvid selecteren, klaar.

Heren het is gelukt! VLC bracht uitkomst!rotfl!

Henk,
Als je “Linux wmv to avi” in google ingeeft dan kom je toch heel snel op allerlei Microsoft gerelateerde sites. Dus ook als je niet naar MS verwijst kom je toch snel op de ongewenste site’s

Max,
Ik kreeg mijn clip inderdaad niet in een project geladen, zal mijn codecs nakijken, ik heb laatst een poging gedaan maar er waren wel wat problemen met de 12.3 versie dus ik wacht nog even misschien komt er nog een up-date. Dan probeer ik het nog een keer!

Knurpht,
Zal Free | Video converter for linux een keer testen ben benieuwd. Zal jullie de resultaten laten weten.

Iedereen bedankt

Ik wist niet dat je 12.3 gebruikt. Ik heb t op 12.2 geprobeerd. ik heb wel 12.3, die versie is op een andere pc geïnstalleerd. Ga ik zelf ook nog even naar kijken. Ik hou wel van een kans om iets te leren.