Video Capturing: opnames van DVR naar PC kopiëren.

Bestaat er onder Linux een variant van het programma Dazzle DVD Recorder HD of dergelijk ander programma. Ik wil opnames van mijn digitale HDD/DVD recorder rechtstreeks via USB kopiëren naar mijn PC. Momenteel doe ik dat via mijn Archos AV700 DVR (.avi formaat), maar die krijgt kuren. Volgens de documentatie van Dazzle zou dat daarmee ook moeten kunnen, maar ik zoek een Linux variant. Wie o wie kan mij hierover meer vertellen.

Dan zul je, in ieder geval mij die geen WIndows gebruikt, iets meer moeten uitleggen over hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Ik heb wel een HD receiver/recorder, maar daarop is de USB poort voor zover ik heb kunnen contstateren zo dood als een pier.

Heb je al 's geprobeerd om een USB verbinding te maken, en dan te kijken wat er wel en niet herkend wordt door je openSUSE systeem? Bijv. aansluiten, en dan

lsusb

en, meteen na aansluiten

dmesg | tail -20

Post de output maar hier, tussen CODE tags aub.

ik snap je vraag, maar dat moet ik nog uittesten, want ook ik heb dat nog nooit geprobeerd. USB zit op HD recorder maar verder ben ik nooit gekomen. Kan best zijn dat 'ie alleen maar (eenrichting) werkt, van PC naar de HD van de recorder. Op de TV zitten ook allerlei aansluitingen naar externe apparaten dus heb ik wel even tijd nodig. Wilde in eerste instantie weten of er een Linux variant op het Windows programma bestaat. Ik kom er nog op terug.

Nog even gekeken, maar mijn Samsung’s USB doet met de huidige firmware van het apparaat helemaal niets. Flauw, de meest van die dingen hebben embedded linux aan boord, waar ze dus gewoon USB ondersteuning uitgehaald hebben. En je kunt er ook niet naar toe ssh-en … :D.