Heb een upgrade van Leap 15.0 naar 15.1 uitgevoerd.
Alles lijkt goed te verlopen.
Echter als ik het systeem een korte tijd (ca. 5 minuten) niet gebruikt
krijg ik de melding:
**De vergrendeling van het systeem is gebroken en ontgrendelen is niet meer mogelijk**
**Om te ontgrendelen schakel over naar een virtuele terminal (bijv. Ctrl+Alt+F2)**
**meld u aan en voer het commando: **
**loginctl unlock-session 3**
**uit. Schakel daar terug naar de actieve sessie (Ctrl+Alt+F7) **.
Het systeem reageert nergens meer op en moet ik het systeem afsluiten en herstarten.
Heb bij het energiebeheer al de opties al naar 60 minuten gezet.
Wie herkent dit fenomeen?
Hoe kan ik dit oplossen?
Aangezien “vergrendelen” volgens mij een functie is van de desktop (en NIET van het systeem): vertellen welke desktop je genruikt.
Overigens, de aanbeveling was om Ctrl-Alt-F2 te gebruiken. Heb je dat ook geprobeerd?
Ik begrijp ook niet dat je eerst zegt dat “het systeem” nergens meer op reageert en meteen daarna zeg je dat je het systeem afsluit. Hoe doe je dat afsluiten als het systeem nergens op reageert?
-1 Mijn systeem reageerde nergens meer op. Dus aan/uit knop geforceerd afsluiten.
-2 Ik had bij energiebeheer de opties op 60 minuten gezet. Nu ook de scherm vergrendeling bij het gedrag van het bureaublad aangepast.
Natuurlijk blij met de oplossing. Maar nu simtonen aangepast maar niet het euvel (de bug) opgelost.
Mopper de mopper. Maar toch heel blij met je!rotfl!
Nog even verder getest.
Bij de energie instellingen gaat het helemaal goed.
Daarna weer naar Bureaublad instellingen.
Instellingen bij achtergrond aangepast naar enkele kleur. Stond op geografie.
Die achtergrond had ik op Opensuse 12.3 en die vond ik helemaal fantastisch. Echter die kan ik niet meer vinden.