Vboxgtk

Een vraag over vboxgtk als ik bv een ubuntu virtuele machine start dan gaat hij openen en dan krijg je de optie uitproberen of instaleren in vbox kan je dan ook bv ubuntu instaleren als virtuele machine of is dit niet handig.

Dat kan. Je kunt ook openSUSE in Vbox op openSUSE draaien. Niet nog een keer, geen Droste effect. En je kunt ook 82 verschillende VM/s aanmaken om zo alle uitkomende distros te testen. Zelf test ik zo alle Miilestone releases van openSUSE, en Android-x86 en andere linux distros. Ik wil dan ook meteen het installatie programma zien.
Wat van belang kan zijn: ook in een VM draait een besturingssysteem lekkerder van virtuele harddisk, dan van virtuele CD.

Het hangt er allemaal gewoon van af wat je ermee wilt. Is het alleen om even de “looks” te bekijken, dan kun je prima alleen LiveCD (Ubuntu uitproberen) draaien. Wil je er ook mee werken, het verder bekijken, dan kun je beter in een VM installeren.

Is gelukt ubuntu10.04 tls geinstaleerd,en het werkte.Enige nadeel is later kon ik hem niet meer terug krijgen en moest ik weer instaleren,dat moet ik nog even uitproberen.Of ik iets niet helemaal goed doe.
Ik wilde een bin file instaleren in ubuntu dat lukte.Eigenlijk wil ik dat prog in opensuse maar dat bin file gaat wat ik begrepen heb niet.

.bin bestanden kun je in openSUSE ook gewoon installeren. Stel dat 't bestand “TEST.bin” heet, dan kun je 't als volgt starten

sh TEST.bin

Een andere optie is om TEST.bin uitvoerbaar te maken, en vervolgens op te starten:

chmod +x TEST.bin
./TEST.bin

Laat ik daaraan toevoegen dat het zonder meer de voorkeur verdient om software zoveel mogelijk uit de repos te installeren. Via http://software.opensuse.org kun je zoeken. Als je geen resultaat krijgt kun je via de zoekopties nog de /homes van de ontwikkelaars meenemen in de zoekactie. Er worden daar enorm veel verschillende pakketten aangeboden, die voor gebruik op openSUSE geoptimaliseerd zijn.

Ik was al aan het zoeken geweest maar het programa is nergens te vinden.Het programa heet : software-dlan-cockpit-linux-v3.run.het is me al een paar keer gelukt om in ubuntu te instaleren maar suse.
Heb gedaan : sh software-dlan-cockpit-linux-v3.run en dan geeft hij .Error: this system does not have apt-get, cannot install.Toen in het programa de zaak op uitvoerend bestand gezet.
En toen chmod +x software-dlan-cockpit-linux-v3.run.En ./software-dlan-cockpit-linux-v3.run. en dat allemaal uit de console in de download mapUitgevoerd.
Dit geeft de volgende melding Error: this system does not have apt-get, cannot install.
En een run file is dus een bin file?

Voor alle duidelijkheid: .bin en .run bestanden zijn meestal installatieprogramma’s, die los van het pakkettenbeheer werken. Ze bevatten voorgecompileerde software (binaries), die door een installatiescript op hun plek gezet worden. De beide opties die ik gegeven heb, zorgen er beide voor dat het installatieprogramma uitgevoerd wordt, 't zou niet best zijn als daar verschillende meldingen uit voort kwamen.

In jouw geval is het bestand duidelijk bestemd voor Debian/Ubuntu, daar wordt apt-get gebruikt om debian-packages te downloaden/installeren/updaten, zoals dat onder openSUSE met zypper kan. Een probleem dus, want de .run wil apt-get aanspreken. Kun je posten waar de software te downloaden is, waar het precies om gaat? Als er bijv. sourcecode (broncode) beschikbaar is, zouden we kunnen proberen of die te compileren en installeren is op openSUSE (linux is linux). Eerlijk gezegd verwacht ik daar meer heil van dan met een overduidelijk voor Debian gemaakt pakket aan het hacken te gaan.

Ik stuur je een link waar de software staat maar doe niet moeilijk,Ik wilde alleen weten of ik het kon installeren.

dLAN® Cockpit - De meest eenvoudige configuratiesoftware voor je dLAN® netwerk. … devolo AG
En zo gaat het dus niet.

Als je een in het bestand kijkt, zie je dit:

#!/bin/sh
set -e

if  ! -x "$(which dpkg 2>/dev/null)" ]; then
  echo "Error: this system does not have dpkg, cannot install."
  exit 1
fi

**if  ! -x "$(which apt-get 2>/dev/null)" ]; then**
**  echo "Error: this system does not have apt-get, cannot install."**
**  exit 1**
**fi**

arch=$(dpkg --print-architecture)

if  "$arch" != "i386" ] &&  "$arch" != "amd64" ]; then
  echo "Error: architecture $arch not supported, cannot install."
  exit 1
fi

result=0
skip=$(grep -a -m1 -n "HERE_BE_DRAG[O]NS" $0 | cut -d: -f1)
tmpdir=$(mktemp -d -p .)

if ! tail $0 -n +$((skip+1)) | tar -x -C $tmpdir; then
  echo "Error: failed to extract files, installer may be corrupted. Please download again."
  result=2
elif ! ( cd $tmpdir; md5sum -c md5sums.txt >/dev/null ); then
  echo "Error: failed to verify files, installer may be corrupted. Please download again."
  result=2
elif ! ( dpkg -GEi $tmpdir/*_$arch.deb || apt-get install -fy ); then
  echo "Error: installation failed. Remember you must be root or using sudo to install software."
  result=3
fi

rm -rf $tmpdir
exit $result

HERE_BE_DRAGONS
md5sums.txt
**b3bb29936f765a3507712a3bd440a708  adobeair_2.6.0.19120_amd64.deb**

daaronder niets leesbaars meer, daar begint de binary. Kort gezegd staat er dat apt-get geïnstalleerd moet zijn, anders wordt er niet verder gegaan (dat is wat je ziet). Als dit wel op een debian systeem wordt uitgevoerd, wordt eerst adobeair geïnstalleerd. Dat zal nodig zijn om de installer überhaupt te draaien. Niet echt open.

Ik begrijp niet te instaleren dus.Op mijn pc kan ik de schijf vervangen dus ik haal de opensuse eruit andereschijf met linuxmint erin en het prog is daarop werkende alleen ik wil het bij opensuse houden.En was benieuwd of het daarop ook te instaleren was.Ik heb het programa niet meer echt nodig .Maar zou handig zijn geweest Bedankt.

Technisch is het vast mogelijk om de installer uit elkaar te halen, en alleen dat wat je nodig hebt op zijn plek te zetten. Maar, da’s een heel gedoe, waarbij het resultaat alsnog niet-werkende software kan zijn.