Onder *buntu gebruikte ik NNTPGrab. Kan ik die nog steeds gebruiken onder OpenSuse of is er voor OpenSuse een goede alternatief?
Ik hoor het graag!
Ik gebruik kwooty dat gaat goed met muziek maar met een dvd film downloaden en repareren krijg ik fout meldingen ,dus zit eigenlijk ook net te kijken of ik nntpgrab zou kunnen instaleren of die het beter doet:).
Een eindje verder op hier staat nog een par2 onderwerp daar wil ik nog een vraag bij zetten of er iemand is die weet hoe je in de terminal zelf het verifieren en repareren kan
uitvoeren en niet automatisch in kwooty.Die vraag ga ik zo formuleren is lastig uit te leggen.
Het is inderdaad ook voor het downloaden van films. NNTPGrab heeft wel een OpenSuse versie maar ze hebben versies tot OpenSuse 12.1. Dus vraag me af of ik die 12.1 versie wel kan gebruiken voor mijn 12.2 installatie. NNTPGrab download, pakt uit, checked de files met de par2 bestanden en hersteld ze indien nodig. De nieuwere versies kunnen ook de par en rar bestanden verwijderen na check/uitpakken.
Als ik bij downloads boven in en dan pakketten nntpgrab in voer kom ik zover als ik kan zien ook een 12.2 tegen.
Of kijken we ieder ergens anders.
Ik gebruik kwooty (laptop) en sabNZB. Beide checken, repareren en unrarren automatisch. Als er bij het repareren fouten ontstaan, is óf de download te corrupt, óf de juiste pakketten zijn niet geïnstalleerd. Bedenk a.u.b. bij dit alles dat je juridisch op het randje zit. E.e.a. is nog niet illegaal -de activiteit downloaden via usenet bedoel ik - , maar onder druk van de NL overheid (lees BREIN) vertikt Paypal het sinds kort om mijn abbonnementsgeld over te maken …
Tijd geleden wel meer gedownload uit de nieuwsgroepen maar nu is het meer het uitproberen of alles van de windows comp ook uit te voeren is op de opensuse comp.
En ben aan de gang gegaan met kwooty die doet het volgens mij beter als je bij de plugins insteld dat hij beschadigde rars opnieuw download.
Je bent er lekker bezig mee,
Goede Jaarwisseling.
Ja klopt. De 12.2 repo is nu toegevoegd. Toen ik keek was de laatste ondersteunde versie 12.1. Degene die alles bewerkstelligt op de NNPTGrab site/Forum had de repo klaarliggen maar was vergeten deze toe te voegen voor 12.2. Nu staat ie erbij!
Graag geen politiek getinte uitspraken doen aub. Dit veroorzaakt alleen maar een ongewenste reactie.
Verder vind ik NNTPGrab zeer goed werken. Makkelijk te configureren en doet exact wat het moet doen. En inderdaad ook automatisch checken, herstellen en uitpakken PLUS na gereed zijn met alles, alle par bestanden verwijderen! En voor deze pakket heb je geen extra zaken zoals sabnzb nodig.
Daar is nix politieks aan,. is droge weergave van de realiteit, zie de berichten in o.a. Webwereld, Nu.nl . Contact met Paypal heeft e.e.a. bevestigd. Paypal wil hiermee voorkomen dat ze in een positie komen waarin ze hun complete boekhouding / administratie aan de NL justitie moeten overhandigen. DRM beschermde content downloaden is nog steeds illegaal.
Over SABnzb: da’s geen toevoeging, da’s een programma (in Python, grotendeels webapplicatie) dat hetzelfde doet als kwooty, nntpgrab Nz.