upgraden naar Suze 11.4

Hoe kan ik upgraden naar 11.4 , heb geprobeerd dit te doen via Yast maar krijg het niet voor elkaar.
Thanks

Hallo, welkom.

Misschien kun je wat duidelijker vertellen wat je uitgangspunt was, gedaan hebt en wat er niet lukte. Je beschrijving is wel erg summier.

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb via yast gaan kijken of ik geen upgrades vind naar 11.4 maar die vind ik nergens niet en weet niet goed hoe ik dit moet instellen om automatisch upgrades te verkrijgen en waar ik die kan vinden. ben normaal een Ubuntu gebruiker en ben dit aan het verkennen. Of moet ik upgraden via cd

Je vertelt weer niet wat je uitgangspunt is. Ik neem aan dat je wel één of andere openSUSE hebt omdat je zegt dat je wilt upgraden. Maar welke is mij nog steeds een raadsel.
En de kristallen bol is om 16:00 met weekendverlof gegaan, dus die kan ik ook niet raadplegen. lol!

Ik heb nu Suse 11.3 op de pc staan en zou hem graag upgraden naar 11.4 en de vraag is hoe doe ik dat het beste.
Thanks

Het beste? Eén van de betere methodes is volgens mij:

1. wachten (dat klinkt je misschien raar, maar ik ben voor stabiele systemen en dus waarom van 11.33 naar 11.4 als je daar geen dringende reden voor hebt, maar die heb je misschien, 11.3 is nog lang gesupport);
  2. installeren op een andere partitie, je kunt dan cross-booten en voorzichtig uitproberen.
  3. definitief overgaan op de nieuwe partitie.

Maar als je je huidige 11.3 wilt opwaarderen naar 11.4 zonder terugvalmogelijkheid:

1. maak verse/extra backups (ik neem aan dat je al goede backups hebt, maar een extra backup van alle gebruikers data (in /home) en ook can /etc (al je huidige configuratie files) is aan te bevelen;
  2. Als ik het begrijp werk je met YaST. Zet met YaST alle installatiebronnen uit (later kun je ze verwijderen). Zet de bronnen voor 11.4 OSS, non-OSS, Update. Als je Packman had zet die er dan ook bij (en denk daarbij aan de gewijzigde Packman indeling: Packman migration complete.
    Dit kan ook allemaal met zypper, zoals je in de hier genoemde links zult zien.
  3. doe als root:
zypper ref
zypper dup

Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar in het engelse deel van het forum is een hoop te vinden. Bijv. how to upgrade suse 11.3 to 11.4.

Wees voorzichtig, als je het niet helemaal begrijpt, vraag dan liever hier voor je …

Dank je voor je reactie , het is zoals je zegt , misschien beter dat ik nog even wacht tot de nieuwe versie wat langer in gebruik is , deze heb ik net geinstalleerd om de mogelijkheden te ontdekken en zou graag via cursussen beter bekend geraken met Suze en Linux in het algemeen.
Fijn weekend
Toni