Dat moet ik je ten zeerste afraden. Je slaat hiermee een paar versies over, waarin er nogal wat veranderd is. Zo is jouw systeem nog helemaal sysvinit gebaseerd, terwijl 13.2 alles aan systemd overlaat.
SUse 13.2 network past mooi op een CD. Vandaar CD.
Wat nu, Een van de redenen om up te daten is, keyboard geeft geen vraagteken maar=, At geeft geen at maar ".
Intel Pentium 4 , 2.6 Ghz 32 bit computer
Totale Ram 1.5 GiB, 615 + 550 cache
Dit soort machines gaat steeds lastiger worden. Leap 42.1 komt bijvoorbeeld alleen in 64bits versie uit, al kan het best zijn dat community leden nog een 32bits versie gaan maken. Het is domweg niet te doen om voor een steeds kleiner wordend groepje steeds meer te moeten doen om een kwaliteitsdistro te maken.
Je hebt eigenlijk 2 opties:
13.2 installeren. Je loopt dan wel meteen een versie ( + levensduur ) achter.
Tumbleweed installeren, voorlopig komen daar nog steeds 32bit iso’s van uit.
Heeft 't machien ook USB? Op een 8 GB USB stick kun je de DVD wegschrijven en dan via USB opstarten en installeren
Ik had Suse 13.2 (netinstall) al geprobeerd maar dat werkte niet goed want er kwam een onduidelijk scherm met allemaal tegeltjes waar verder niets mee te doen was.
Welke Linux werkt nog goed op deze blijkbaar verouderde computer?
Ik heb het keyboard op Amerikaans gezet en dan werkt het goed.
Windows heb ik al jaren en jaren niet meer aangeraakt. gebruik al suse vanaf versie 7 of zoiets (5 CD’s)
Welke Linux kan nog goed met een 32bit versie werken? Ik kan nog veel openSuse 32bit downloaden en op een schijf braden maar welke levert nog een bruikbaar product op?
Ik denk dat je echt de “nomodeset” optie nodig hebt, en dat 13.2 dan wel draait. Met oudere versies heb je 't probleem dat ze of al voorbij hun End of Life zijn, of dat punt binnenkort gaan bereiken. In mijn omgeving ken ik maar twee gebruikers die nog 32bits draaien, waarvan één op een machine die 64bits is maar waarvan de eigenaar nog steeds gelooft dat 64bits alleen voor nerds is.
Kort gezegd heb je drie opties:
Wachten of er mensen uit de community een 32bits versie van Leap gaan maken. Dat is een steeds lastiger iets, omdat de groep mensen die nog zuivere 32bits systemen gebruikt steeds kleiner wordt. Zowel de “markt” als de “community” wordt gewoon steeds kleiner als 't gaat om 32bits. Een ander nadeel daarbij is dat er zonder twijfel 32bits specifieke bugs zullen zijn, en dat 't daarbij lastiger wordt om support te vinden, domweg omdat de vrijwilligers hier en in de mailinglijsten geen vergelijkingsmateriaal meer hebben. Aangezien virtuele 32bits machines virtuele hardware gebruiken heb je daar dan niet veel aan.
Tumbleweed draaien. Mijn optie voor 32bit machines.
Eigenlijk geen optie: Een oudere versie gebruiken en hopen dat je via de “discontinued” repos die hier en daar nog zijn lang genoeg repos ter beschikking hebt om de levensduur van je machine mee vol te maken.
Is het nu tijd om al mijn 32 bits computers in de gele zak te doen? (Gele zak is o.a elektronica afval)
Dat met het toevoegen van de terminal output ##in de gewenste vorm is daarvan iets in een help item?
Als je een post aanmaakt heb je boven het veld waar je je tekst intikt een hoop knoppen.
Eén daarvan heeft als icoon een #. Als je daarop tikt krijg je “CODE tags” in je tekst. Dat ziet er ongeveer zo uit:
CODE]
Als je dan van je terminal window (bijv. konsole) je tekst met de muis copieëert/plakt (moet ik dat uitleggen?) tussen de ] en de , wordt het uiteindelijke resultaat (ook te controleren met de Preview Bericht knop onderaan) zoiets als: