Ja dan heb ik nu ook een tuxdroid.
Maar werken wil mijn vriendje niet.
Weet dat Knurpht er ook 1 heeft of heeft gehad, (zag een thread uit 2011) maar heeft hij hem ook werkend onder OpenSUSE.
Dus mijn vraag is “hoe krijg ik tuxdroid aan de praat”
Zie wel de oude installatie bestanden te gebruken in Fedora maar die stammen ook al uit de middeleeuwen.
Het enige dat ik er uit krijg is “hello”
Heb ook een pakket gedownload via Tux Droid - Software
Mocht het niet lukken dan heb ik er een leuk verzamel dingetje erbij op de kast.
O jee, en die van mij heb ik toen aan de praat gebracht met een hoop gepruts en gedonder, maar ik weet niet meer hoe. Toen-ie 't wel deed, kreeg ik van 't gebazel wel open-bbq neigingen overigens. Volgens mij heb ik indertijd dezelfde software gebruikt, maar was het nogal een gedoe om de debs naar rpm te krijgen. Op dit moment heb ik niet veel tijd om er in te duiken, maar als je tegen dingen aanloopt, schroom niet, soms roepen heldere meldingen wel herinneringen op
Ha dan weet ik weer even genoeg.
Ga ik eens lekker klooien met pakketten omzetten van deb naar rpm. Heb net materiaal gezien hoe dat te doen via NLLGG.
Anders is het leuk in de kast, of voor mijn dochter de Windows drivers werken nog wel en zij is al helemaal verliefd op dat ding.
Trouwens laatste tijd verdwijnen er wel heel veel Tuxxen, van die hagedissen en Konqisch draakjes naar haar kamer.
Installeer alien via software.opensuse.org: Download openSUSE 12.2 en dan doe je ( $DEB moet je vervangen door de naam van het debian pakket, incl. .deb)
su -c 'alien -r $DEB'
Ik had dochter beloofd, dat ik ooit wel zou kijken of ik het ding bij haar aan de praat kon krijgen, nooit van gekomen. Van 't weekend is er vast wel weer leuke muziek op BBC Three / Four, dan ga ik met de laptop op schoot maar weer 's aan 't prutsen. Bevindingen, ondernomen stappen zal ik hier wel posten. Laten we maar beginnen met een lsusb-tje om te zien of we exact hetzelfde apparaat hebben. Ik zoek ook nog even verder naar software, want ik meen me te herinneren, dat ik ook nog wat andere dingen gevonden had.
Nou, lekker, wiki.tuxdroid ligt eruit met een mediawiki error. Dit Index of /setup/linux/generic heb ik nog wel gevonden; de ENGLISH amd64 ga ik 's proberen, dan moet ik nog wel ergens een NL taalbestand vandaan zien te halen, maar dat heeft dir merlijn vast wel. Als ik 't me goed herinner met een zeer apart belgisch stemmetje
Dit gaat een lastige worden, Ben. Ik kom al iets tegen over gcc dingen die niet gevonden worden, een keiharde referentie aan python-2.6 …
Yep python en de gcc dingen maar ook lib. daar zat ik ook al tegenaan te kijken.
Die setup/linux/generic had ik al gevonden en ben daar mee aan het stoeien.
Heb ook dat Nederlandstalig pakket van Merlijn gedownload.
Maar echt lekker gaat het nog niet, maar het houdt je van de straat.
Kwam een rpm pakket tegen via de Mandriva site, even uitvogelen wat die nog kan.
RPM Search
Mis een pakket “dynamic” volgens Yast
Zie Tux droid dongle nu alwel in lsusb gaf heel even geluid vanuit amarok en daarna ging Amarok onderuit met een bug melding.
Jaja de ogen knipperen ook heel even.