Tux_Droid

Hoi, ben beetje nieuw hier en kom ff vragen of ik hulp kan krijgen bij het opstarten van de Tuxdroid van mijn vriendin, heb al wezen zoeken maar loop tegen allerhande problemen aan.
Ben wel een leek op dit gebied.
mvg hugo

Hallo Hugo,

Enige tijd geleden heb je een vraag gesteld over een Canon label printer. Diverse mensen hebben de moeite genomen daar een antwoord op te geven. De meeste hebben je daarbij enkele vragen gesteld.

Jij hebt nooit gereageerd. Alle moeite van die mensen was dus tevergeefs. Denk je dat die mensen nu staan te springen om je met dit probleem te helpen? Ik betwijfel dat. Te meer omdat je weer niet vertelt welke versie van openSUSE je vriendin gebruikt en wat je allemaal doet voordat je “tegen allerhande (niet verder aangeduide) problemen oploopt”.

Het is de bedoeling dat hier openSUSE gebruikers (geen helderzienden) in hun vrije tijd andere openSUSE gebruikers proberen te helpen. Als je alleen vraagt, niets vertelt en nooit antwoord geeft gaat dat niet werken.

Vooropgesteld, dat ik 't wel met Henk eens ben ( er hoeft niks, maar 't is wel prettig als er enige respons is -wij weten dan ook dat de oplossing / suggestie die we gedaan hebben het gewenste resultaat heeft- ), ik heb zo’n ding. En, in de tijd van openSUSE 12.1, ook aan de praat gehad. Vrij kort, want na een paar uur werd ik knettergek van 't ding, hup naar dochter, die een dag helemaal blij was en er toen ook gek van werd. Maar, ik wilde altijd al een pinguïn (spreek uit “Pìììhngchwììn”), dus het ding staat nu trots op een plank boven mijn computerbureau…

Wat we moeten weten is

• Welke openSUSE versie
  • 32/64 bits?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd?
  • Wel handig: heb je ervaring met broncode compileren etc.?

Beste Henk, Ik hier deze vraag gesteld?> https://forums.opensuse.org/nederlands-dutch/helpen-en-hulp/installatie-opstarten-login/454886-cd-label-software.html
Zeker komt dat niet van mij hoor, zeker weten. Ik heb nog nooit een Canon label printer in mijn bezit had en zou niet weten hoe deze eruit ziet. Is er egens iemand anders met de naam losseke? Ik zou het nverder niet weten maar dit is zeker ik niet.

@ Knurpht

Wat we moeten weten is

• Welke openSUSE versie. Zou niet weten wat je daarmee bedoeld.
  • 32/64 bits? Windouws 7 64 bits
  • Wat heb je zelf al geprobeerd? Tja, eigenlijk niet veel, elk bestand die ik vond gedownload, bv. TuxBoxSetup_USEnglish.exe/ tuxdroid-tts-voices.belgiandutch.exe/ Tux_droid_downloader_be_99290.exe
  • Wel handig: heb je ervaring met broncode compileren etc.? Nee, heb er geen enkel ervaring mee.

Volgende keer maar eens vragen op een Wi****s forum.>:)

Ik verbaas mij zeer.

• Er is op dit forum een gebruiker losseke geregistreerd sinds 2 maart 2011. Die gebruiker heeft op die dag die vraag over cd label software gesteld. Bedoel je dat jij dat niet bent? Wanneer heb jij je dan geregistreerd?
  • Dit is het openSUSE forum. Als je niet eens weet wat openSUSE is, waarom kom je dan hier? Dat klinkt misschien wat onvriendelijk, maar het is nou eenmaal heel vreemd. Je gaat toch ook geen vragen over een Volkswagen stellen op een Opel forum (om maar een voorbeeld te noemen)?
  • Het lijkt er op dat je Windows gebruikt, dan heb je op dit forum echt niets te zoeken. Sommigen hier weten wel iets van Windows, maar ik bijvoorbeeld bijna niets.

Het verbaasde mij ook dat ik hier al was geregistreerd met de naam losseke en met een paswoord dat ikzelf nog niet zo lang gebruik, ergens toeval of niet. Nu, als ik hier dan toch niks te zoeken heb mag je mijn profiel verwijderen, toch bedank ik je voor de nodige informatie. Ik weet 100% zeker dat ik hier vroeger nooit een vraag heb gesteld.

mvg hugo

Het is inderdaad verbazend. Ik weet niet of je datzelfde wachtwoord ook op andere plekken gebruikt. Ik zou maar eits anders kiezen. Kennelijk is het voor een gebruiker met de naam losseke te logisch om te kiezen.

Success met het zoeken naar een oplossing voor je probleem. Er zijn vast wel Windows forums waar je terecht kunt.

Alhoewel het natuurlijk een gotspe is om een Tuxdroid aan een Windowsbak te hangen :D.

Ook ik begrijp niet altijd de beweegredenen van mensen, maar ja, ieder zijn lol.

Installeer openSUSE :wink:

Dank voor de tip, ga er vandaag eens mee aan de slag, wie weet ben ik dan WEL welkom hier.:stuck_out_tongue:

Je bent altijd welkom, maar dit zijn de openSUSE forums. Wij verlenen geen Windows ondersteuning. daar zijn andere forums voor. De meesten van ons gebruiken Windows niet, of (zoals ondergetekende) leven geheel Windowsloos (zelf al vanaf 2001).
Als jij openSUSE gaat proberen zullen we naar vermogen ons best doen je te helpen waar dat nodig is

Yep en dan ook die vervelende Tuxdroid installeren onder openSUSE 13.1. :sarcastic:
Knurpht heeft er helemaal zin in >:(???

openSUSE is geïnstalleerd maar ik krijg geen netwerkverbinding, wat zou ik nog moeten wijzigen of instellen. De taal is ook in het Engels en kan geen ander keuze maken bij de instellingen.

Hallo nieuwe Linux gebruiker ;),

Er valt veel te leren als je pas met Linux begint. Eén van die dingen is dat in Unix/Linux iets meestal op een aantal verschillende manieren kan. Als je dus zegt dat je openSUSE hebt geïnstalleerd willen wij graag weten welke versie en op welke manier.

Ik weet bijvoorbeeld zeker dat bij installatie van de DVD op het eerste of tweede scherm wordt gevraagd welke taal je wilt gaan gebruijekn bij de installatie. En dat is dan gelijk de verstek taal van het geïnstalleerde systeem. Maar ja, misschien heb jij wel op een andere manier geïnstalleerd en zit ik hier voor niets antwoord te geven.

Dat is snel :wink:

Had eerder een vraag over partities e.d. verwacht dan over de taal. (misschien onvolledig vanwege geen netwerkverbinding??)

Maar je kunt beter je vragen in de juiste topics plaatsen.
(En de zoekfunctie wil ook wel eens uitkomst bieden)

Je hebt gelijk, ga er eerst even wat meer over lezen maar het lijkt niet eenvoudig, lukt het mij nog niet dan open ik een nieuw topic, alles is nu terug verwijderd; hartelijk dank voor jou tijd en inzet. Dat geld ook voor de anderen. :wink: