Ik gebruik in mijn desktop verschillende schijven 1 met 13.2 en 1 met Tumbleweed nu wil deze niet meer opstarten .
Ik wissel deze schijven dus regelmatig in en uit de PC,
Ik kom na wachten in een Terminal waar ik de systeem logboeken kan opvragen en bv ook in yast kan komen er
staan geen belangrijke zaken op de Tumble had alleen alle geinstaleerde programas op 13.2 en de Tumbleweed
Gelijk om te kijken hoe alles draaide.:\
Had nog een schijf met een Tumbleweed instalatie en die start ook niet meer .
Het is best wel zonde om opnieuw te gaan instaleren ,maar zou verder niet weten hoe de zaak weer opnieuw draaiende te
krijgen:(
Systemd jobcycle service start deleted to break ordering cycle
job apparmor service start deleted to break ordering cycle
Dit zijn meldingen die ik nu niet volledig heb weergegeven want ik zit het over te schrijven en dan weer hier te typen ,zou niet helemaal weten hoe anders te doen hoop dat dit voldoende info is:)
Ten eerste: je hoeft bij TW niet bang te zijn heel veel opnieuw te moeten doen, eindeloos te moeten updaten Nz. Er verschijnen met grote regelmaat (paar keer per week) nieuwe images, waarin dan weer veel gefixt / toegevoegd is.
Re. nr. 1: De 1e is de veroorzaker van het niet starten. Heb je Windows partities?
De onderste twee zijn niet de spelbrekers, die heb ik hier ook een tijdje gezien.
Re. nr. 2: kun je output posten van
rpm -qa | grep cycle
Re. nr. 3: dit zou door updaten gefixt moeten worden.
Ik denk dat ik iets begin te snappen van het hele gedoe.
Eerst maar even dat bootcycle pakket: dat kun je verwijderen. Is bij mij niet geïnstalleerd. Ik had die melding in mijn al een paar jaar lopende TW ook, maar niet in de “schone” met plasma5 die ik op moment van schrijven gebruik. In die eerste heb ik genoemd pakket verwijderd, de melding is daarna weg.
Dan over de TOCBLOCK: Ik zag dat je “klooit” met het omwisselen van schijven, doe je dat ook met de BIOS (opstart) volgorde? Niet doen als je TW draait. je krijgt met grote regelmaat een nieuwe kernels, waarbij ook de GRUB code overschreven wordt, of op meerdere schijven in het MBR komt.
Je zou van een Live stick kunnen booten en dan zo’n installatie overnemen en via Yast de bootloader opnieuw installeren (gewoon erin, en OK).
Nog even verder; TOCBLOCKS zijn Table Of Content blokken. Ik kom er veel over tegen ivm Dynamic Disks (een soort LVM voor Windows) en een post mbt tot ext4 file systems met kapot superblock, maar 't zou wel raar zijn als zich dat op twee schijven voordeed.
Start de machine Win7
geen idee kan ik ook niet uitproberen:\
maar 't zou wel raar zijn als zich dat op twee schijven voordeed
Het is nog erger eigenlijk zijn het 3 schijven waarvan 1 een ssd enige overenkomst is Tumbleweed:(
Ga op 1 van de schijven een nieuwe instalatie doen en dan weer even schijf wisselen met 13.2 en terug en dan kijken of hij het blijft doen
't Lijkt mij dat X niet start, en dus bij meerdere installaties. Dan zou je toch bijna aan een hardware probleem denken, of niet?
Wat zit er voor videokaart in ?
Ik denk dat ik dat laatste ook maar 's moet gaan doen, 't eerste had ik er zo niet uitgehaald.
Als je een verse TW install gaat doen, download dan hier http://download.opensuse.org/tumbleweed/iso/ de laatste iso
Ondanks het mooie weer toch nog wat uit kunnen proberen.
Nieuwe iso gedownload ,nieuwe instalatie van Tumbleweed gedaan .
Diverse malen opgestart en afgesloten toen 13.2 schijf erin weer afgesloten
Schijf eruit Tumble erin en niets meer:
Missing OS : Denk dat dat maniertje met schijven wisselen toch niet zo goed werkt:).
Ik denk dat 't wel kan werken, maar dat je elke keer na 't verwisselen van de schijven iets als “Load BIOS defaults” moet doen. Het lijkt er toch echt op dat 't BIOS iets vasthoudt.
Ik weet niet of je er nog zin in hebt, Pieter, maar ik zit nog met één vraag: blijft er bij het wisselen ook een HDD, SSD in de machine zitten? Het lijkt erop dat de GRUB code niet op de juiste plek terecht komt
Ik weet niet of je er nog zin in hebt
Altijd ,vond het best wel een heel handig systeem met dat schijven wisselen.
En best wel jammer als het niet meer zou werken.
Nee er blijft geen schijf in de machine zitten ,de ene haal je eruit en de ander er weer in.
Voor het instaleren van Tumbleweed gebruik ik de standaard instellingen,is er iets wat ik daar aan zou kunnen veranderen misschien,blijft raar dat 13.2 instalaties op verschillende schijven ,het gewoon blijven doen.:\
Het is zeker raar.
Het wisselen van schijven doe ik zelf nooit (het moet ook werken met X besturingssystemen). Prik je de schijven ook steeds op dezelfde SATA poort? Kun je 's de output van
cat /etc/fstab
posten van zowel 13.2 als TW?
Als ik 't allemaal goed begrepen heb, start TW wel op, maar kom je niet aan de grafische login/desktop. Is dat correct?
Dit is hem van een verse tumbleweed waarbij de instalatie nog opstart .als ik nu de 13.2 wissel toepas zal deze niet meer opstarten.
dan krijg je 3 tekens met een au met een dakje er boven en dan kom je in een onderhouds schema tegen waar bij je systeem logboeken kunt opvragen en in yast kan komen.Als je de nieuwste tumbleweed download en instaleerd start er na de 13.2 wissel terug naar tumbleweed niets meer op. en krijg je de melding missing OS.