Totem plug-in en mms streams in Firefox.

Hallo,

Op de een of andere manier is het opeens niet meer mogelijk om mms streams af te spelen in Firefox. Ik ontvang de volgende foutmelding:

gnome-packagekit requires an additional plugin for this operation

De volgende plugin is vereist:

MMSH protocol-bron

Wilt u nu hiernaar zoeken?

Daar wil ik natuurlijk best naar zoeken, het resultaat:

Het zoeken naar een plugin is mislukt

De plugin is in geen enkele gconfigureerde softwarebron gevonden

Ik gebruik enkel de Totem plug-in en dat gaat prima in Ubuntu en Mandriva, in openSUSE dus opeens niet meer? Ik heb gegoogled naar oplossingen, maar heb er geen gevonden. De mplayer en VLC plugins wil ik niet gebruiken, ook de Media Player Connectivity addon niet. Zoals ik al aangaf werkt 't op andere besturingssystemen prima, wat zou er dan hier mis kunnen zijn?

In Ubuntu is het pakket gstreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack nodig, in openSUSE is dit niet erg duidelijk voor mij. Bij de installatie van openSUSE heb ik overigens deze handleiding gebruikt: http://sites.google.com/site/computertip/opensuse Ik gebruik openSUSE 11.3 (GNOME).

Voorbeelden van sites die niet werken:
RTL Nieuws - 16:00 uur - RTL Nieuws
Nederland.FM - Radio luisteren via Internet, klikken en luisteren (3FM bijvoorbeeld)

Je mist codecs. Die zijn beschikbaar via de Packman repository. Mijn eigen kortste weg om ze snel te installeren (doe ik als één van de eerste dingen na een installatie):

Eerst Packman toevoegen:

Yast - Software - Software Bronnen
Klik ‘Toevoegen’, 'Installatiebronnen van de gemeenschap, ‘Verder’
Vink vervolgens ‘Packman’ aan, klik OK.
Nu haal de repo-manager alle gegevens van de Packman repo op. Er wordt je om het accepteren van een GNUGPG key gevraagd, accepteer die, anders kun je de repo niet toevoegen.
Rond af door op OK te klikken.

Nu de codecs etc. installeren:

Start Yast - Software - Software Beheer
Klik Beeld, kies Bronnen
Klik de Packman repo aan. Rechts verschijnen de bij Packman beschikbare pakketten.
Klik nu eerst ‘Schakel systeempakketten…’. Het kan zijn, dat je een schempje met meldingen krijgt, ga voor de optie die ook andere pakketten naar Packman laat omschakelen.
Kies nu Beeld, Zoeken, zoek op ‘codecs’.
Selecteer de pakketten k3b-codecs en libxine1-codecs, evt. w32codecsall voor installatie. De eerste 2 forceren de installatie van een heleboel codec programmaatjes.
Zoek nu op ‘ffmpeg’, installeer het pakket met die naam ook
Zoek op ‘libdvd’ en installeer libdvdread, libdvdplay en libdvdnav.
Laat Software Beheer de boel installeren, log uit en weer in, zou moeten werken nu.

Kun je je bevindingen laten weten? Of het werkt of niet?

Hallo Knurpht,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

In eerste instantie dacht ik ook dat het om missende codecs ging, die heb ik echter nagelopen en die waren allemaal gewoon geïnstalleerd.

mms maakt deel uit van gstreamer-0_10-plugins-bad, dat laatste pakket heb ik verwijderd aangezien daar blijkbaar ergens iets niet helemaal goed zat. Daarbij heb ik wel afhankelijkheden gebroken want anders kon ik onderhand mijn halve systeem deïnstalleren. Na het opnieuw installeren van gstreamer-0_10-plugins-bad kreeg ik de eerdere foutmelding niet meer. Deze was vervangen door een nieuwe, de precieze melding weet ik niet meer, maar het had te maken met een onderdeel van gstreamer-0_10-plugins-ugly. Wederom dat pakket verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het resultaat is dat ik nu alles probleemloos kan bekijken.

Het heeft wat uurtjes gekost maar ik ben weer iets wijzer geworden. :slight_smile:

Erg handig dat er een Nederlands forum gedeelte is bijgekomen, succes daarmee!

Robert

Mooi dat 't werkt, daar gaat 't om. En dat je beter geen afhankelijkheden kunt breken, dat eenmaal de boel “in de war” het een hoop tijd kan kosten, daar heb ik ook door schade en schande achter moeten komen.

Dank vooral jesse2314 en mbenjamins voor de NL forums. Die hebben er meermalen om verzocht. Als Global Mod was het niet moeilijk om erachter te komen, wat er allemaal nodig was. Ik wil ook niet nalaten te vermelden, dat ik ook alle steun die ik nodig had heb gekregen van het Forums Team en de systeembeheerder van Novell, waar de forums gehost worden.

Blijf posten !!

Ik was er eigenlijk ook niet zo kapot van om die afhankelijkheden te breken, maar na een lange tijd gezocht te hebben wat 't nu kon zijn zag ik eigenlijk geen andere optie meer. Ik heb overigens weer precies dezelfde pakketten opnieuw geïnstalleerd, dus ook dat zou weer in orde moeten zijn. Daarbij maak ik regelmatig back-ups, de root partitie met Clonezilla en de home partitie met rsync. Gaat er dus iets mis dan kan ik het in ieder geval weer ongedaan maken.

Dat zal ik zeker doen, nogmaals dank.

Stel je voor…