Een vraag voor diegenen die beschikken over 12.2 Goldmaster: kunnen jullie nakijken, welk toetsenbord bij installatie standaard wordt voorgesteld voor Nederland? Als het goed is, zou dit sinds RC2 veranderd moeten zijn in “V.S. Internationaal” (met dode toetsen dus, voor de trema’s en de accenten).
Sorry, gemist. Is in orde nu.
Vreemd… Ik heb gisteren een schone installatie gedaan met de 64-bits-DVD van 12.2, definitieve versie, en daarin werd er voor het toetsenbord weer “Engels (VS)” voorgesteld bij “Nederlands”. En dus niet “Engels (V.S. internationaal)”.
Tot mijn teleurstelling, want ik had dit aangekaart op Bugzilla en medewerking gekregen van openSUSE-ontwikkelaars, die het zouden herstellen:
https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=774918
Hoe kan het, dat het bij jou wel goed is gegaan? Heb jij hetzelfde installatiemedium gebruikt als ik: definitieve versie, 64-bits, DVD?
Dat is raar heb een install gedaan op mijn laptop 64 bit.
De taal instelling Nederlands en automatisch bleef de toetsenbord indeling op Engels (V.S. internationaal).
Geen toetsenbord problemen hier, maar wat is het verschil tussen US en US International ? Ik communiceer ook in duits en frans, werk in terminals met gekke setting, werkt allemaal naar behoren. Wat mij betreft is het probleem van het NL toetsenbord opgelost.