Tips voor youtube videos.

He allemaal ik heb gisteren deze video gemaakt over suse.
https://www.youtube.com/watch?v=M0LK91DWbPc)

Maar ik heb helaas het idee dat ik niet de dingen laat zien waar anderen geinteresseerd in zijn.

Mijn vraag
Wat willen jullie zien in een suse milestone video?

Dat is een moeilijke vraag. Iedereen is geïnteresseerd in iets anders. Als ik gedwongen word naar een nieuw level te gaan (bijv. omdat het oude niet meer gesupport wordt), hoop ik dat er voor mij niets verandert zodat ik ongestoord verder kan gaan met mijn werk (neem werk niet te letterlijk, ook hobby enz. valt eronder). De huidige Amarok kan bijv. nog steeds niet zoals ik met de oude werkte. Kaddressbook was van de ene op de andere dag ineens niet meer mee te werken (ik ben teruggegaan).

Voor mij zou je dus moeten laten zien dat mijn dagelijks werk het weer/nog doet. Maar aangezien je niet weet wat ik doe kun je me waarschijnlijk niet helpen. >:(

Ha Jesse,

Lastig inderdaad. Als het gaat om dingen als de installer enz., dan is de beste manier om dat te laten zien die via een stabiele versie. Aan de Milestones kan nog veel veranderen, de ‘freeze’ is nog over geen enkel stuk van de weg naar 11.4. Daar komt nog bij, dat ik het gebruik van Milestone releases voor andere dingen dan testen niet wil aanmoedigen. We hebben in het verleden wel meegemaakt, dat alles en iedereen Milestones met draaiende kubussen moest hebben, omdat daar filmpjes van waren. Het regende klachten en bugreports, eigenlijk over software die duidelijk bestempeld was als ‘niet af’, ‘niet voor dagelijks gebruik’.
Wat bijvoorbeeld wel aardig is, is als er echte vernieuwingen voor het eerst zichtbaar worden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de grandioze poetsbeurt die de installer een paar versies geleden gekregen heeft. De eerste beelden daarvan waren voor mij echt “nieuws”.

Altijd leuk om te zien een install van Gnome, juist omdat ik KDE gebruik.
Tja en milestone 4 van 11.4 is natuurlijk leuker dan van 11.3.
Zit je toch een beetje met de verwachting waar gaat er wat mis. :wink:

Ik heb vandaag weer een video geupload.
dit keer over debian.

//youtu.be/sXidO2JsJyo

Maar ik weet soms gewoon niet wat ik moet laten zien, ik ben bang dat mijn videos een flop gaan worden.

Ik heb weer een video gemaakt. over ubuntu. ik heb nu enkel tekst en afbeeldingen gebruikt en laten zien wat er nieuw is.Vinden jullie dit beter??

//youtu.be/CwVBErhymPs

Persoonlijk zie ik liever iets meer van het OS. Wat beelden van de installatie procedure, wat beelden van de desktop, configuratie. Meer dan een indruk kun je niet geven. Om echt iets als instructievideo te maken, moet je enorm veel opnemen en dat met bijv. kdenlive monteren. Tussen de “hoofdstukken” zou ik dan wel tekst overlays maken om aan te geven dat bijv. het installatie hoofdstuk voorbij is.

Gewoon volhouden. Een dikke hit op youtube hebben met linux videos is lastig, in principe kan iedereen met een linux bak dit doen.