SuSe leap 15 wil niet geinstalleerd worden.

Hallo allemaal,

Ik heb een oudere laptop, standaard W8.1, waarvan ik de harddisk heb schoongemaakt, dus alles is verwijderd.
Ik dacht een schone schijf voor een nieuwe installatie van suse leap 15.
Maar dit was een schone gedachte, de laptop starte op keuze menu, gekozen voor installatie en een heleboel info op het scherm,
en dat stopte bij start udev… _ . en verder niets meer.
Wat er nu misgaat ik heb geen idee, bij een oudere versie 42.3 gebeurt het zelfde, stopt bij start udev…
Ik probeerde een versie van ubuntu, en tot mijn verbazing geen problemen bij of na de installatie.(wel een gelikte uitvoering)
Is hier iemand die mij kan helpen?
Ik heb geen enkele ervaring met linux, en daar wil verandering in brengen.
Met vriendelijke groet,
Practys

Welkom !!!

Wat voor laptop is het?

Hoe lang blijft ie hangen bij ‘udev’? Je kunt evt een foto uploaden op paste.opensuse.org ( rechtsboven eerst op Image klikken ), en de link hier posten. Hoe lang heb je gewacht?

Heb je geprobeerd of een live versie wel wil opstarten? Kun je hier downloaden: http://download.opensuse.org/distribution/leap/15.0/live/ , je moet dan de …Current.iso hebben.

Hallo knurpht,
Bedankt voor je reactie. De laptop is een Asus x64, dit moet dus geen probleem zijn voor Suse leap 15.
De installatie blijft hangen bij start udev… dus al vroeg bij de installatie, ook 42.3. De cursur zie je twee keer knipperen en verdwijnt
daarna niets meer, toetsenboord reageerd ook niet. Stekker uit apparaat na een minuut of vijf en opnieuw aanzetten.
Ik heb Suse leap 15 current.iso geprobeerd, er komt een scherm met keuzes, kies voor installatie druk op enter, scherm verdwijnt,
cursor in de linker bovenhoek, verdwijnt, scherm is zwart en verder niets meer. Stekker uit apparaat en opnieuw aanzetten.
Ubuntu x64 v18 wordt wel geinstalleerd, waarvan ik denk dat er toch iets fout gaat. Bij het booten duurt het erg lang voordat er iets gebeurt, uiteindelijk wel een linux os op de laptop.
Met vriendelijke groet.

Hallo,

Ik val van de ene verbazing in de andere. Ik kreeg een ingeving om suse 15 tumbleweed te proberen.
Gedownload, directe verbinding, iso op een dvd gebrand, en installeren. Zonder een probleem!!!.
Na de installatie natuurlijk eerst het buro blad. En ik dacht heb ik een vergissing gemaakt??
Heb ik ubuntu geinstalleerd? Nee, maar de standaard ubuntu v.18 heeft exact de zelfde uitvoering als
opensuse V.15 tumbleweed. De kleuren verschillen, opensuse installeerd veel meer software, maar verder geen verschil. Ik kan haast niet anders concluderen, dat deze linux uitvoeringen door een en dezelfde organisatie gemaakt wordt. Ik wil beslist geen oorlog ontketenen, maar de overeenkomst liegt niet.

Misschien nog een overweging voor de producent(en), maak een linux os die alleen het minimale installeerd om mee te kunnen werken. Zo kunnen de gebruikers zelf bepalen wat ze extra willen downloaden. De download en de installatie wordt eenvoudiger, dus minder kans op fouten.
Als ik naar suse tumbleweed kijk, zoveel software waarvan ik nu al weet dat ik die nooit zal gebruiken.
Mocht het toch nodig zijn, dan alleen even downloaden.