supertraag toetsenbord

Hallo,
Ik heb juist opgewaardeerd naar Suse 11.4 en vind het lekker. Ik heb alleen een onmogelijk pobleem: Ik kan nauwelijks chatten of mail schrijven of tekst in de browserbalk invoeren want het gaat ongelooflijk traag. Zeker als ik de cursor-toetsen gebruik, zie ik die cursor soms dubbel, soms driedubbbel stilstaan en moet ik 10-20 30 seconden wachten. Alle programmas uit, processor-belasting op 0 of bijna. Heb ik een key-logger op mijn systeem? Kan dat? En om het nog raarder te maken, nu ik hier die tekst invoer loopt het weer als een zonnetje. Ik pobeer het dus op de browser nog een keer en WEER mis, soms is de cursor een hele tijd onzichtbaar… firewall actief, alle poorten dicht, router doet NAT. Het was een upgrade over 10.2 ipv een nieuwe installatie… RARA

Dank bij voobaat.
Alex.

Ha Alex, welkom hier

Met wat ik gequote heb, hoeven we het nergens meer over te hebben. Upgraden van 10.2 naar 11.4 is vragen om moeilijkheden, en die heb je nu dan ook. Ongetwijfeld restanten van systeemconfiguratiebestanden die dit veroorzaken. Zoeken naar oorzaken blijft gissen, omdat we er nooit achter komen wat er precies is blijven hangen. Ik ga ervanuit dat alles opgelost is met een schone installatie, en dat raad ik je dan ook aan: opnieuw installeren.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken voor dit probleem, maar er zullen er ongetwijfeld meer volgen, is om je /etc/X11/xorg.conf te verwijderen of te hernoemen. Dan rebooten en kijken of het probleem blijft. Maar verwacht niet dat je daarmee een stabiel systeem hebt.

OK, was verplicht kraaknieuw te installeren, gelukkig heb ik backups en backup-HD. En TOCH hetzelfde probleem. Nu ook als ik hier tekst invoer, cursor verdwijnt of blifjt staan…Onbruikbare cursortoetsen…

3 de keer geinstalleerd, maarr nu de KDE-desktop ipv GNOME genomen en lijkt nu OK…
tsju…
LOL

Herbruik je je /home ?
Al eens geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken en te kijken of 't probleem voor die gebruiker ook bestaat?