Hallo,
Bestaat er een soortgelijke programma als deze die te gebruiken is onder OpenSuse? Deze gebruik ik onder *buntu systemen en werkt prima.
Hallo,
Bestaat er een soortgelijke programma als deze die te gebruiken is onder OpenSuse? Deze gebruik ik onder *buntu systemen en werkt prima.
Ik weet dat 't kan, want ik heb 't werkend gehad, maar op dit moment niet geinstalleerd. Het komt erop neer dat je het Ubuntu pakket ombouwt tot rpm.
Dat doe je zo:
Met Firefox naar software.opensuse.org: Download openSUSE 12.2 en daar zoeken op alien. Kies je openSUSE versie, onder unstable packages installeer je de juiste versie uit de utilities repo
Via softwarebeheer installeer je de pakketten libopenssl0_9_8 en rpm-build
Open een terminal en voor onderstaande commando’s uit:
mkdir ~/SpotLite
cd ~/Spotlite
wget http://www.spot-net.nl.vfcdn.net/downloads/spotlite/SpotLite\(v2\)Ubuntu.zip
unzip SpotLite\(v2\)Ubuntu.zip
ls
je ziet nu twee versies van de .deb staan. Welke je moet hebben hangt af van of je 32bits of 64bits openSUSE draait. Dat kun je opvragen met
uname -a
als je in de output daarvan x86_64 ziet staan, moet je de 64bits versie, spotlite-amd64.deb, hebben, anders de 32bits, spotlite-i386.deb. Nu moeten we de .deb ombouwen tot een .rpm, die we op openSUSE kunnen installeren. Hieronder noem ik die even JUISTE.DEB
su -c 'alien -r JUISTE.DEB'
(rootwachtwoord invullen)
ls *rpm
Nu wordt je de naam van de gegenereerde .rpm getoond, die noem ik hieronder JUISTE.RPM. Die moet geïnstalleerd worden, maar ik zeg hier al dat daar een afhankelijkheids foutmelding over komt, omdat bij Ubuntu dingen soms iets anders verpakt worden. Het volgens Ubuntu missende stukje heb je hierboven al geïnstalleerd.
We installeren de rpm
su -c 'zypper in JUISTE.RPM'
Als er een melding over libcrypto komt, kun je kiezen voor de optie om te negeren, mochten er meer meldingen komen, dan die graag hier posten tussen CODE tags