spotify client qt 0.6.2: libcrypto en lbssl probleem, spotify crasht

Ik kon geen documentatie vinden over de betekenis van de instellingen in het bestand settings, zoals te verwachten. De treffer helemaal bovenaan in google is deze thread (ahemmmmm). Ook heb ik wat instellingen die in mijn settings bestand misten, er in overgenomen. Hulk=1 leek me wel wat. Ook de Flash setting staat erin, maar ik kan spelen wat ik wil: het blijft schieten in het donker. En het resultaat is immer hetzelfde: Segmentatie fout.

Je had het ook over een nieuwere versie van spotify: als je het hebt over spotify 0.8, dat is de nieuwe versie voor windows, met apps. Die draait bij mij onder wine.

Hier zijn forum threads waar ook wordt gediscussieerd over sp#&$fy:
http://forums.opensuse.org/english/get-technical-help-here/multimedia/443186-spotify-linux-version-opensuse-4.html
Will there be rpm or spotify-repository for other distros?
Spotify 1:0.5.1.151.g7c8c074-1 for Ubuntu crash
biotext.org.uk : Installing Spotify on Fedora 13
Het gaat overal hetzelfde: bij sommigen werkt de native client en bij andere niet.

Ik ben klaar ermee te kappen en spotify onder wine te accepteren. En te wachten op betere tijden. :’(:’(
Wat jij, Gert Jan?

't Is inderdaad een dubieus stukje werk, dat Spotify voor linux. Als je zoekt, zie je dat ook de debian pakketten soortgelijke fenomenen oproepen. Wat ik, Gertjan? Ik vind 't prima, kan wel leven met het feit dat niet alles lukt. :smiley:

Nu ik overigens een werkende versie van deze heb, wil ik ook eens proberen of ik die nieuwste preview aan de praat krijg. Mocht dat zo zijn, dan laat ik 't wel weten.

Hartelijk dank voor je inspanningen! En gefeliciteerd met een werkende spotify…lol!

, die ik niet gebruik. (Op dit moment, wie weet “ontdek” ik 't nog 's.

Ik zag na even googlen dat Spotify ook onder Wine werkt. Echter moet je dan bij de Wine configuratie de audio op OSS zetten ipv. Alsa. In mijn versie van Wine is dat niet mogelijk, er staan onder het Tabblad Audio alleen andere dingen te kiezen. Weet iemand hoe ik de juiste versie van Wine kan installeren, zodat ik via deze wijze Spotify kan runnen?

Bij voorbaat dank, Frank

Ik kan je vertellen wat ik doe: playonlinux installeren. Dit is een programma dat installaties onder wine makkelijker probeert te maken en die heeft een speciaal installatieprotocol voor spotify. Bij mij werkt het dan out of the box en dat vind ik heerlijk. Helaas leer ik dan ook niks over de werking van wine en welke wine-versie het beste is.

Maar mischien moet je eerst wat meer info geven: welke openSUSE versie je gebruikt, welk GUI, welke versie van wine je nu gebruikt en of je spotify onder wine ook werkt zonder die instelling aan te willen brengen (d.i.: heb je geluid of niet).
Mijn instellingen in het venster wine configuratie, tabblad geluid, in de spotify bottle: alle opties : system default. En dat werkt, al heb ik wel een aparte versie van winemp3 moeten installeren voordat spotify lokale mp3 bestanden wilde afspelen (spotify werkt met ogg vorbis). Als je dat ook wilt proberen, kan ik je instructies geven (ook over de installatie van spotify onder wine met playonlinux en het voorkomen van crashes met de facebook integratie).

Ik krijg bij het installeren via Playonlinux de volgende foutcode: [main] Fatal: unzip winhttp.dll.zip : File not found

ik draai OpenSuse 12.1 en heb Playonlinux geinstalleerd via de OpenSuse site met een 1-click-install

Bij voorbaat dank, Frank

Beste Frank,

Zou je eerst willen aangeven wat nu je probleem is met spotify onder wine? Misschien kunnen we dan beter bekijken wat er kan worden gedaan. Geef me bijvoorbeeld eens aan welke versie van wine (te vinden in het tabblad “over wine” van wine config) en de versie van spotify (de bestandsnaam van het *.exe bestand), of spotify opstart met het inlogscherm, of zelfs helemaal opstart. En als dat gebeurt: kun je muziek beluisteren of niet? Of kun je alleen de spotify muziek beluisteren en niet je lokale muziek? Heb je gecheckt of de geluidsinstellingen in het geluidtabblad van wine config net zo staan als ik in mijn vorige post mededeelde? En zo niet, heb je dat aangepast en wat heb je daarna gemerkt?

Playonlinux installeren vanaf software.opensuse.org met one-click kan dit soort fouten opleveren, als een bestand niet mee wordt genomen in het pakket dat iemand klaarmaakt en aanbiedt. Laat PlayOnLinux maar even zitten, wat mij betreft. Eerst graag een goeie probleemomschrijving.

Graag horen we van je.

ok, ik draai Wine 1.3.30. Spotify start wel op met het inlogscherm, maar als ik dat heb ingevuld, komt heel even het programma naar voren en dan crashed ie. welke versie het is kan ik niet zien, want de file heet: Spotify installer.exe…

bij voorbaat dank, Frank

Dankjewel. Dat helpt.
Eigenlijk is je foutmelding wat uitzonderlijk omdat spotify onder wine op een goed functionerend openSUSE systeem gewoon hoort te draaien. Maar het leven is nu eenmaal zelden zoals het “hoort”.Ik vrees dat ik nog meer wil weten voor ik een advies geef.

Ik vraag mij af welke repos je standaard aan hebt en uit welke repo je geïnstalleerde wine afkomstig is. Ik zou namelijk graag uitsluiten dat je wine niet uit de standaard repo’s hebt, maar uit bijvoorbeeld een one-click installatie en een niet-standaard repo die nog steeds aan staat.
Voer in de terminal graag het volgende commando in en post de output, zodat ik kan zien uit welke repos je installeert.

zypper repos

Je weet neem ik aan wat we altijd elkaar vermanend posten over dat je alleen de standaard repos mag gebruiken (maar waar we zelf stiekum wel eens van afwijken;<). Bij mij krijg ik de volgende output:

# | Alias                                | Naam                                 | Ingeschakeld | Vernieuwen
--+--------------------------------------+--------------------------------------+--------------+-----------
1 | Bijwerken-van-openSUSE-12.1-12.1-1.4 | Bijwerken van openSUSE 12.1 12.1-1.4 | Ja           | Ja        
2 | download.nvidia.com-opensuse         | nVidia Graphics Drivers              | Ja           | Ja        
3 | packman.inode.at-suse                | Packman Repository                   | Ja           | Ja        
4 | repo-debug                           | openSUSE-12.1-Debug                  | Ja           | Ja        
5 | repo-debug-update                    | openSUSE-12.1-Update-Debug           | Ja           | Ja        
6 | repo-non-oss                         | openSUSE-12.1-Non-Oss                | Ja           | Ja                                                                                 
7 | repo-oss                             | openSUSE-12.1-Oss                    | Ja           | Ja                                                                                 
8 | repo-source                          | openSUSE-12.1-Source                 | Ja           | Ja 

De repo-debug en repo-source paketten zijn natuurlijk niet nodig voor een goed werkend systeem. En nvidia is alleen nodig als je ook nvidia grafische kaar hebt.

Ik neem ook aan dat je een goed werkend multimedia systeem hebt? Zoals aangegeven in http://forums.opensuse.org/information-new-users/new-user-how-faq-read-only/407184-multi-media-restricted-format-installation-guide.html#post2180319.

Zo ja: geef het volgende commando in om te checken uit welke repos winebestanden zijn geïnstalleerd en post de output.

rpm --query --all --queryformat '%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}-%{ARCH} -> %{VENDOR}
' '*wine*'

Bij mij bijvoorbeeld is de output

wine-1.3.30-2.1.2-i586 -> openSUSE
wine-mp3-debuginfo-1.1.39-12.4-i586 -> http://packman.links2linux.de
wine-gecko-1.3-2.1.2-noarch -> openSUSE
wine-32bit-1.3.30-2.1.2-i586 -> openSUSE
wine-mp3-1.1.39-12.4-i586 -> http://packman.links2linux.de

Ben benieuwd naar je reactie.

Mochten je wine paketten inderdaad “zoals het hoort” uit packman en openSUSE repos komen, zou je dan een herinstallatie van wine kunnen doen? Maak graag voor installatie van wine een backup van je /home/jouwprofiel/.wine map (door die te hernoemen naar /.winebc), zodat wine een nieuwe /.wine map maakt en eventueel verkeerde instellingen niet meer in de weg zitten. Dat houdt natuurlijk wel in dat je jouw eventuele andere wine-programma’s kwijt bent en ook opnieuw moet installeren en ik weet niet of dat voor jouw mogelijk is, natuurlijk.
Daarna zou ik het fijn vinden als je opnieuw spotify installeert, met de nieuwe wine-installatie. Ik neem aan dat je de nieuwste versie van de website van spotify van spotify.com dan gebruikt. En hun handleiding volgt op Spotify in Wine - Spotify - Spotify. Merk op dat je de geluidsinstellingen niet meer kunt instellen zoals daar staa: dat had je al gemerkt.

Mocht je alles in orde hebben en spotify dan toch nog crashen, dan kunnen we playonlinux uit het packman repo proberen, lijkt me. Of heeft iemand een beter idee?

Godspeed, André

frank@linux-qhid:~> zypper repos

| Alias | Name | Enabled | Refresh

—±-------------------±---------------------------±--------±-------
1 | Mono | Mono | Yes | Yes
2 | games | games | Yes | Yes
3 | google-talkplugin | google-talkplugin | Yes | Yes
4 | mono-stable | mono-stable | Yes | No
5 | packman-essentials | packman-essentials | Yes | Yes
6 | packman-multimedia | packman-multimedia | Yes | Yes
7 | repo-debug | openSUSE-12.1-Debug | No | Yes
8 | repo-debug-update | openSUSE-12.1-Update-Debug | No | Yes
9 | repo-non-oss | openSUSE-12.1-Non-Oss | Yes | Yes
10 | repo-oss | openSUSE-12.1-Oss | Yes | Yes
11 | repo-source | openSUSE-12.1-Source | No | Yes
12 | repo-update | openSUSE-12.1-Update | Yes | Yes
frank@linux-qhid:~>

Ah, een snelle reactie.
Graag repos

1 | Mono               | Mono                       | Yes     | Yes    
 2 | games              | games                      | Yes     | Yes    
 3 | google-talkplugin  | google-talkplugin          | Yes     | Yes    
 4 | mono-stable        | mono-stable                | Yes     | No

verwijderen of tenminste uitschakelen.

Dan graag verder gaan met wat ik vroeg.

@frankjeman: is ‘unzip’ wel geïnstalleerd?

rpm -qa | grep unzip

als dat geen pakketnaam-versie-architectuur terug geeft, dan moet je eerst ‘unzip’ installeren.

frank@linux-qhid:~> rpm --query --all --queryformat '%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}-%{ARCH} → %{VENDOR}
’ ‘wine
wine-gecko-1.3-2.1.2-noarch → openSUSE
wine-1.3.30-2.1.2-x86_64 → openSUSE
wine-32bit-1.3.30-2.1.2-i586 → openSUSE
wine-mp3-1.1.39-12.4-i586 → PackMan :: Startseite

ps unzip is wel geinstalleerd…

Wine installatie komt in ieder geval uit de goede repos.

wine-1.3.30-2.1.2-x86_64 -> openSUSE

. De andere wine paketten hebben -i586 en -noarch als achtervoegsel in de bestandsnaam[FONT=arial].[/FONT] Volgens mij heb je daardoor wine paketten van verschillende architecturen geïnstalleerd. Helaas moet ik nu de trein gaan halen als iedere brave ochtendforens, maar ik zou daar eens naar kijken en vaststellen of het nodig is om de wine paketten van 1 architectuur te installeren. Vanavond check ik deze thread weer. En anders kan Knurpht je ook helpen.

Ik zou graag de wine versie hebben waarbij je OSS kunt aanvinken in het audio-tabblad. De versie die ik nu heb kan dat niet…

grtn, Frank

Installeer eens q4wine, en start dat dan op vanuit een terminal venster. Voor zover ik 't zien kan kun je dan wel de oss driver aanzetten voor wine. Dezelfde wine als die die je nu hebt, je kunt dat in de huidige winecfg niet zetten inderdaad.

EDIT: aardige interface. Je kunt snelkoppelingen maken naar je wine apps. En veel zaken configureren.

ok heb q4wine geinstalleerd en gestart, kan nu alleen nog niet vinden waar ik de settings voor de audio kan wijzigen…

grtn, Frank

Bij mij werkt spotify onder wine volgens de geluidsinstellingen die ik jouw, Frank, eerder heb doorgegeven. Het kan dus wel. Als je echt een oudere versie van wine wilt installeren, dan kan dat natuurlijk: die staat vast op software.opensuse.org. Maar ik zou dat niet doen, in verband met de toenemende functionaliteit van wine en bugfixes.

Gert Jan: misschien moet je aangeven hoe de geluidsinstellingen moeten worden aangepast in q4wine, ik kon het niet vinden (vind het nogal onoverzichtelijk).

Ik zal nu het verloop verder volgen en laat jullie beiden even laten puzzelen.
Nog 1 opmerking:
Met Playonlinux heb ik met een standaardpakket voor spotify succesvol geïnstalleerd. Dat kan Frank dus altijd nog proberen.
Ook kan ik als daar behoefte aan is via dropbox spotify native 0.4.9. als rpm ter beschikking stellen als de installatie van de windowsversie onder wine echt niet lukt. Al moet je wel iedere keer bij opstarten de overeenkomst wegklikken (tamelijk irritant, maar het werkt wel). Ik zie het wel als je dat wilt.