Dankjewel. Dat helpt.
Eigenlijk is je foutmelding wat uitzonderlijk omdat spotify onder wine op een goed functionerend openSUSE systeem gewoon hoort te draaien. Maar het leven is nu eenmaal zelden zoals het “hoort”.Ik vrees dat ik nog meer wil weten voor ik een advies geef.
Ik vraag mij af welke repos je standaard aan hebt en uit welke repo je geïnstalleerde wine afkomstig is. Ik zou namelijk graag uitsluiten dat je wine niet uit de standaard repo’s hebt, maar uit bijvoorbeeld een one-click installatie en een niet-standaard repo die nog steeds aan staat.
Voer in de terminal graag het volgende commando in en post de output, zodat ik kan zien uit welke repos je installeert.
zypper repos
Je weet neem ik aan wat we altijd elkaar vermanend posten over dat je alleen de standaard repos mag gebruiken (maar waar we zelf stiekum wel eens van afwijken;<). Bij mij krijg ik de volgende output:
# | Alias | Naam | Ingeschakeld | Vernieuwen
--+--------------------------------------+--------------------------------------+--------------+-----------
1 | Bijwerken-van-openSUSE-12.1-12.1-1.4 | Bijwerken van openSUSE 12.1 12.1-1.4 | Ja | Ja
2 | download.nvidia.com-opensuse | nVidia Graphics Drivers | Ja | Ja
3 | packman.inode.at-suse | Packman Repository | Ja | Ja
4 | repo-debug | openSUSE-12.1-Debug | Ja | Ja
5 | repo-debug-update | openSUSE-12.1-Update-Debug | Ja | Ja
6 | repo-non-oss | openSUSE-12.1-Non-Oss | Ja | Ja
7 | repo-oss | openSUSE-12.1-Oss | Ja | Ja
8 | repo-source | openSUSE-12.1-Source | Ja | Ja
De repo-debug en repo-source paketten zijn natuurlijk niet nodig voor een goed werkend systeem. En nvidia is alleen nodig als je ook nvidia grafische kaar hebt.
Ik neem ook aan dat je een goed werkend multimedia systeem hebt? Zoals aangegeven in http://forums.opensuse.org/information-new-users/new-user-how-faq-read-only/407184-multi-media-restricted-format-installation-guide.html#post2180319.
Zo ja: geef het volgende commando in om te checken uit welke repos winebestanden zijn geïnstalleerd en post de output.
rpm --query --all --queryformat '%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}-%{ARCH} -> %{VENDOR}
' '*wine*'
Bij mij bijvoorbeeld is de output
wine-1.3.30-2.1.2-i586 -> openSUSE
wine-mp3-debuginfo-1.1.39-12.4-i586 -> http://packman.links2linux.de
wine-gecko-1.3-2.1.2-noarch -> openSUSE
wine-32bit-1.3.30-2.1.2-i586 -> openSUSE
wine-mp3-1.1.39-12.4-i586 -> http://packman.links2linux.de
Ben benieuwd naar je reactie.
Mochten je wine paketten inderdaad “zoals het hoort” uit packman en openSUSE repos komen, zou je dan een herinstallatie van wine kunnen doen? Maak graag voor installatie van wine een backup van je /home/jouwprofiel/.wine map (door die te hernoemen naar /.winebc), zodat wine een nieuwe /.wine map maakt en eventueel verkeerde instellingen niet meer in de weg zitten. Dat houdt natuurlijk wel in dat je jouw eventuele andere wine-programma’s kwijt bent en ook opnieuw moet installeren en ik weet niet of dat voor jouw mogelijk is, natuurlijk.
Daarna zou ik het fijn vinden als je opnieuw spotify installeert, met de nieuwe wine-installatie. Ik neem aan dat je de nieuwste versie van de website van spotify van spotify.com dan gebruikt. En hun handleiding volgt op Spotify in Wine - Spotify - Spotify. Merk op dat je de geluidsinstellingen niet meer kunt instellen zoals daar staa: dat had je al gemerkt.
Mocht je alles in orde hebben en spotify dan toch nog crashen, dan kunnen we playonlinux uit het packman repo proberen, lijkt me. Of heeft iemand een beter idee?
Godspeed, André