Sommige programma's starten zooooo langzaam op

Sommige prgramma’s starten zuperlangzaam op (Plasma - Wayland), zoals Google Chrome - browser en you tube app - en Softmaker - Textmaker en Planmaker.

Enige idee hoe dat komt?

Zonder output is dat lastiig. Chrome is sowieso niet het vlotst in opstarten, maar dat hangt ook af van het aantal tabs dat je opentrekt. Al die *maker dingen ken ik niet, zijn ook niet in de Tumbleweed repos. Geen idee welke Youtube app je bedoelt. Graag meer info.

Ook graag informatie over de hardware en desktop die je gebruikt. Die kun je makkelijk laten zien door fastfetch te installeren, dan fastfetch | susepaste te doen. Dat geeft je een link naar paste.opensuse.org, die kun je dan hier posten. Wij kunnen dan de output daarvan zien.

https://paste.opensuse.org/pastes/b49d0c4e1030

trouwens, niet alleen Chrome hoor, OnlyOffice (Flapak - 7 seconden) en Textmaker (rpm - 10 seconden) van Softmaker ook, to name a few.

Twee discussis zonder van elkaar te weten?

nee, nee, nee, het is hetzelfde probleem door mij gepost. Ik heb hier niet zoveel ervaring. is dat niet toegestaan?

Dat is waar ik op wijs. @knurpht kan gemist hebben dat er al een verdergaande discussie is en hij kan dus gegevens die daar zijn gepost niet hebben gezien.

Hoewel “double posting” hier niet is toegestaan, is dit volgens mij een twijfelgeval. Maar het is wel zo duidelijk als alle deelnemers weten dat er nog een tweede draadje is.

Ok, ik begrijp het. Ik zal me in het vervolg aan de regels houden.

Ik zie het wel vaker gebeuren, en net als Henk vind ik 't een twijfelgeval. Je zou verwarring kunnen voorkomen door even een link naar de andere post te plaatsen, zoals Henk al deed. Het punt is dat ik dat anders niet zie, en het is wel voorgekomen dat ik een hoop zoekwerk deed, terwijl het probleem in de andere thread al opgelost was. En dat willen we voorkomen.

1 Like

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.