Smeegol: Meego desktop op openSUSE 11.3

Het Smeegol team heeft Smeegol 1.0 vrijgegeven. Dit brengt de Meego desktop naar openSUSE 11.3
Met onderstaande link naar de “one-click-install” kun je de benodigde repo toevoegen en de Smeegol/Meego desktop installeren:
http://download.opensuse.org/repositories/Meego:/Netbook/openSUSE_11.3/GoblinUI.ymp

Wil je zelf bepalen wat je hiervan wel en niet installeert, voeg dan alleen deze repo toe:
Index of /repositories/Meego:/Netbook/openSUSE_11.3

Heb even gewacht met deze post, omdat er op non-netbooks nog wat problemen waren. Ik draai Smeegol nu zelf, er zijn nog wat kleinigheden, maar er is goed mee te werken. Snel, compact, ideaal voor machines met beperkte schermgrootte.

Ik heb het net geinstalleerd op mijn desktop, gewoon om het draaiende te zien, en ga nu opnieuw opstarten. Ben benieuwd!

Nou, ik heb geinstalleerd met het ymp file dat je aangaf. De installatieprocedure werd succesvol uitgevoerd. Na opstarten kan ik in het grafische inlogscherm Smeegol selecteren in plaats van kde, waar ik normaal mee opstart. Als ik inlog, wordt het scherm een onderdeel van een seconde zwart, daarna ben ik weer in het grafische inlogscherm en kan ik opnieuw inloggen.
Graag tips om te troubleshooten. Met name: in welk log file zou ik kunnen kijken naar foutmeldingen? In boot.msg, boot.omsg en Xorg.0.log is geen foutmelding te vinden en ook geen referentie naar Smeegol.
Ik gebruik OpenSUSE 11.3 (i586), kernel 2.6.34…7-0.4-pae i686, KDE 4.5.2.

Misschien is de conclusie wel dat ik niet moet proberen een netbook GUI te willen installeren op een desktop? Daar kan ik ook mee leven, hoorrotfl!.

Door ksmolt, smolt en smoltgui te deinstalleren, kan ik nu wel opstarten met meego. Ziet er aardig uit, maar er zijn inderdaad nog wel een paar glitches en gremlins.

Je bent me al voor. Inderdaad, mede afhankelijk van je videokaart en schermresolutie, is het nog niet wat het moet worden. Maar…ik heb er al een middagje in mee zitten werken, beetje internetten, chatten, facebook, was goed te doen.