Skype "autmatisch opstarten"

Dag allen,

Op de pc van mijn pa die OpenSuse 14.1 heeft heb ik Skype geinstalleerd.
Elke keer als zijn pc opstart start ook Skype op. Ik krijg dit niet opgelost.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen/uit kan zetten?

Thx in advance,
Jasper

Hallo Jasper,

wat een verwennerij voor je pa, openSUSE 14.1, tja die komt niet meer
In openSUSE 13.1 zal deze Skype wel draaien.
Ik gebruik Skype niet meer, maar bij de persoonlijke instellingen van Skype kan je het automatisch opstarten uit zetten.
Voorheen kon je dat ook doen door op het icoon rechts te klikken en daar Skype uitzetten.
OF
Skype even uitloggen en dan weer inloggen, daar vind je een vinkbox met automatisch opstarten.
OF
Skype verwijderen en opnieuw installeren, dan kom je de optie automatisch opstarten weer tegen, die dan dus uitvinken.

In KDE: Systeeminstellingen - Opstarten - Autostart.
In Gnome: met Nautilus naar je Persoonlijke map, verborgen bestanden aanzetten, naar .config/autostart (met puntje ervoor), en daar het Skype bestandje weggooien. Het vinkje in Skype zelf moet dan wel uitstaan.

Thx Benmh,

Bij deze mijn reacties op je gegeven opties in chronologische volgorde:

1. Ik heb de engelse versie geinstalleerd. Ik kan settings nergens vinden. Wel options. Ik denk dat dit hetzelfde. Echter ik kan een heleboel aanpassen hier maar er staat nergens iets over automatisch opstarten
  2. Inloggen en outloggen gedaan. Ik kan wel aanvinken automatisch aanmelden ja of nee maar niks over automatisch opstarten
  3. Nog niet geprobeerd. Denk je nog steeds dat dit kans van slagen heeft?

Ik hoor graag,
En inderdaad OpenSuse 13.1 moet het zijnhttps://forums.opensuse.org/images/icons/icon11.png. Ik heb nog geprobeerd dit als een soort voetnoot onderaan mijn berichten te zetten zoals als velen doen. Ik heb al lopenzoeken bij mijn profile om dit te doen, maar nog niet gevonden.Weet jij/iemand waar ik dit kan doen?

Cheers,

Groet,
Jasper

Thx Knurpht,

Ik gebruik KDE> Ik heb gekeken bij systeeminstellingen>systeemadsministratie>opstarten en afsluiten. Skype staat hier niet bij gek genoeg, het geinstalleerde dropbox programma bijvoorbeeld wel. Nog andere tips?

Ik hoor graag,
Cheers,

Je kunt 'm daar zelf toevoegen, via Programma Toevoegen.

Thx voor hulp Knurpht. Ik heb het programma toegevoegd en bij tabblad autostart de status op uitgeschakeld gezet. Echter ik heb hierna de pc opnieuw opgestart en skype start nog steeds automatich op:-(. Moet ik nog iets meer doen?
Ik hoor graag,
Cheers,

Dom van mij, ik las 't net verkeerd om, je wilt juist niet dat Skype start.

Dan:

• Systeeminstellingen - Opstarten & afsluiten - Sessiebeheer: starten met een lege sessie
  • Zorg dat er geen verwijzingen naar Skype staan in ~/.config/autostart en ~/.kde4/share/Autostart

Thx, ik heb je eerste aanwijzing opgevolgd en ik heb net mijn pc opnieuw opgestart en Skype werd niet meer ook opgestart. Opgelost dus. Muchos gracias Jasper