Silverlight / Pipelight - Magister. Ervaringen, opmerkingen

ingelogd als nieuwe gebruiker
nog steeds hetzelfde

ronnie@dhcppc3:~> rpm -qa | grep pipelight
pipelight-0.2.1-5.1.i586
wine-pipelight-1.7.5-299.1.i586
ronnie@dhcppc3:~> 

Er is een ernstige fout opgetreden.
Magister wordt opnieuw geladen.

Details:

erg lastig dat je geen pc printscreen kunt uploaden!
ik doe toch echt toch alles zoals het er staat software bron toevoegen via Yast
pipelight selecteren bij software beheer installeert vanzelf winepipelight erbij
firefox opstarten
krijg een melding microsoft silverlight installeren!
ja oke die dan begint te klagen dat deze pakketen mist

laat ik het zo zeggen het is nog niet gebruikers vriendelijk:’(

Bel de systeembeheerders van de school maar :D. , want ik krijg 'm ook. En dat gebeurt alleen op sites met een te zeer verouderde Silverlight serverkant.
Probeer deze maar 's, en laat even weten of die het wel doet. :
https://praedinius.swp.nl
of
http://netflix.nl
(die doet 't nl. zonder Silverlight ook niet)

volgens mij doet hij nou wel van jou link wel te verstaan

https://drive.google.com/file/d/0B2M1nEPs2d__SGJkS3R6OWh4U1k/edit?usp=sharing

de bouncing balls doen het in ieder geval ook !

Dit is grappig: mijn zoon’s Windows 7 “deed” jouw link wel. Vervolgens probeerde hij mijn link (zijn eigen oude school) en moest een Silverlight update accepteren voordat die werkte. Daarna werkte jouw link niet meer. Het móet dus wel aan de serverkant zitten.

EDIT: Ook het inloggedeelte is al Silverlight. En de hoofdpagina van netflix heeft 't ook nodig.

Even een gemakzuchtig vraagje?
Kan ik pipelight zoals onder openSUSE 12.3 inzetten op openSUSE 13.1?

Even gemakzuchtig antwoord: software.opensuse.org:
Voor 't geval die vraag rijst: mijn pipelight repo is een branch van die van Richard, neem [noparse]home:rbos:pipelight[/noparse]

Kijk dat is even snel geantwoord zeg.
Bedankt, deze was k dus even vergeten.

Valt mij op dat Magister sneller opstart, kan zelfs als beheerder alles benaderen op het berichten tabblad na dan.
Dit is echt nog beter dan voorheen, heb geen behoefte aan het tabblad berichten deze heb ik ook als user en daar werkt het prima.

Wederom thx Richard en ook Knurpht:)

Wou jij dan misschien even dkms-nvidia testen? Die laptop van je heeft toch een “gewone” (dwz geen Optimus) NVIDIA waarvoor jij ook nog op de driver zit te wachten?

Dat ga ik zeker even doen, heb hier nu ook tijdelijk een HP 8200 Elite staan met een gewone NVIDIA.
Zal er een aparte thread voor openen, met de ervaringen.

Hier is de repo voor 13.1, dkms-nvidia installeren zou moeten werken, Index of /repositories/home:/Knurpht:/dkms-nvidia/openSUSE_13.1

O.k dan zal ik deze eens gebruiken, had al een dkms-nvidia aangetroffen op

software.opensuse.org: Search

Daar staat die van mij ook tussen. De meeste ervan zijn voor Optimus kaarten.
Eigenlijk zit de driver helemaal niet in de rpm :D.
Dit doet 't:
NVIDIA…run downloaden,
installeren zonder de kernel module te bouwen
uitpakken
dkms de kernel-module laten bouwen

Als je dan een nieuwe kernel krijgt, reboot je, je wacht tot het bouwen van de module klaar is (een paar minuten), reboot opnieuw en klaar al weer,

O ja, Ben de versies zoals je die ziet in de rpm’s uit de nvidia repo, zijn er niet, omdat de download gewoon het hele NVIDIA installer is en daar “zit alles in”.

Ik kan nu rtl7 darts kijken op openSUSE. Erg blij rotfl!

Wanneer word flash en silverlight eindelijk eens verboden ?

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Wel, dat ze over tien jaar niet meer gebruikt worden, HTML5 komt eraan als nieuwe standaard, maar veel bedrijven/instellingen hebben volledig ingezet op Flash / Silverlight. Dat heeft veel geld gekost, en dat moet eerst op één of andere manier terugverdiend worden.

Ben ik er vandaag pas achter gekomen, (dank zij de releaseparty vanvandaag) dat ik nu ook prima de tv-zenders via mijn digitale kpn router op openSUSE kan kijken met firefox kan kijken door de toepassing van pipelight.
Wat een perfecte weegave zeg.
Richard bedankt, het is echt puik werk van je.
rotfl!rotfl!