shockwave

op sommige sites is shockwave vereist…
echter blijkt shockwave niet ondersteunbaar…
maar ja overal is wel een oplossing voor te vinden,
ene aangezien shockwave niet nieuw is…

kan iemand mij helpen?

I can not understand your language. Write it in English. So I undestand your problem and probably can fix it.

sure no problem,
but this forum is for the dutch people so i thought i could type dutch…

its really a short question.
i cant get shockwave running in my browser.

Firstly tell me your chacteristics of your computer. Or write it in Greek(joke)!!!

but this forum is for the dutch people so i thought i could type dutch…
It is for all people. I speak English & German but not Dutch

Have you tried Firefox?

Firefox Browser | Upgrade to the latest version of Firefox | Free Download

Be carefull if you have only 32 bit operating system download it.

And your solution is:
You are likely using a 64-bit version of Firefox. To use Flash Player, you must use a 32-bit version of Firefox. Once again, if OpenSuSE 64-bit is standards compliant, then installing a 32-bit version of Firefox is trivial. And You can also use nspluginwrapper to run 32 bit plug-ins in a 64 bit Firefox.( all if you have a 64bit system)

Write the results. I answer for it tomorrow. ok?

i think i dont really know what you trying to say :frowning:

im trying to answer…
im running firefox atm it was allready on the system… i dint upgrade or update the browser…
i have an 32 bit system running also…
flash runs… shockwave doesnt…

stamostolias, next time please keep the language according to the respective forum, okay? This is the dutch subforum, so it should be dutch.

Well, now that it is in english anyway, I will participate.

sirjohnswain, could you provide a shockwave-link that is not working with you Flash-Player? As far as I know, shockwave-files (although it can contain Flash) can not be played with the Flash-Player and therefore is not compatible with Linux.

Edit: I just tried →this one and it does not work for me. As I wrote: Shockwave != Flash.

@english writing posters: Please guys,

If you want to discuss this matter in english please do so in the english forums. This is the dutch language subforums. Dutch, non english speaking, users would find the link in dutch and have to find out that the thread is in english.

@sirjohnswain: Heb je Flashplayer wel geïnstalleerd? Die heb je nodig om de shockwave bestanden af te spelen, voor zover ik weet.
Kun je ook eens een voorbeeld geven van een site die het niet doet, dan kijk ik even.

voorbeeld: Boxing Bonanza - Action Games at Miniclip.com - Play Free Online Games

nou kwam ik erachter dat firefox ook raar deed…
de balken (met de afsluit knop) en taakbalk (onderaan)
zijn weg wanneer ik firefox gebruik…
weer een probleem erbij… zucht…

Deze site doet het bij ook niet. Dat hoeft niet altijd aan je installatie te liggen. Voor zover ik het weet moet dit gewoon werken met flashplayer (doet het op een windoos ook). Wel kan het zijn, dat de makers van de site flashplayer voor linux niet ondersteunen. Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen. Ik weet van mijn kinderen, dat de meeste van de flash- en shockwave-spelletjessites het prima doen, dus ik zoek de oorzaak eerder bij de site.

Over je andere probleem: wat gebruik je GNOME of KDE? Je hebt, zonder twijfel, ergens “aan” staan, dat vensters panelen mogen bedekken. Of je hebt ze op “auto-hide” staan, dan zouden ze zichtbaar moeten worden door met je muis tegen de rand te tikken. Dit is uitgevonden om op kleinere schermen, zoals laptops en netbooks, meer ruimte over te houden voor programma’s.

Overigens, zeer welkom hier !!!
Tip: maak een duidelijke titel voor je onderwerp. Je ziet wat er gebeurt als je alleen ‘shockwave’ als titel neerzet, ze duiken er bovenop, maar wel in het engels, en daar was dit stukje forums nou net niet voor :slight_smile:

ik zal er voortaan rekening mee houden.

ik heb KDE

… het is wel even weer heel iets anders dan ubuntu daar moet ik wel aan toe geven…

Yep, da’s een behoorlijke wijziging. Je bent niet alleen van ubuntu naar opensuse gegaan dus, maar ook van Gnome naar KDE. Of draaide je kubuntu?

Één van de dingen die onder opensuse minder automatisch gaan, is de video kaart driver als je NVIDIA of ATI hebt. Maar, wij zijn hier om je te helpen tot je opensuse net zo leuk vindt als wij ;). Ik heb helemaal nix tegen Ubuntu of welke distro dan ook. Hoe meer smaken hoe meer kans op iets heel lekkers.
Een ander iets, dat je zult moeten ontdekken is Yast (Yet Another Setup Tool). Daarmee doe je in openSUSE alles op systeemgebied. Als je daar je weg in vindt, zul je bijvoorbeeld ontdekken, dat je ook op servergebied praktisch alles in Yast kunt opzetten en configureren.

ik had ubuntu…
ik vond het te weinig functies hebben… was snel uitgekeken zeg maar…
mooi systeem voor iemand die moeite heeft met computers…
ik wilde wat spannenders… blijk ik gevonden te hebben lol…
reden omdat ik over ben gestapt op linux is omdat ik een beetje sjago werd van die vista…
hij werkte oplaatst zo traag… ik dacht weet je laat maar!
ik install ubuntu wel… en ja van het een kwam het ander…

lijkt erop dat ik mezelf nog dieper in de **** heb gewerkt… want linux is een totaal anders systeem dan windows…
linux spreekt ook een hele andere taal dan windows.

als linux kon praten en je kwam met een dos progsel aanzetten dan lacht hij je gewoon uit…

En dat laatste is nou net niet waar. De DOS ontwikkeling door M$ is volledig stil komen te staan, die onder linux niet. Zo hebben we bijvoorbeeld “dosemu”, ik heb daar nogal eens gebruik van gemaakt in situaties waar oude DOS apps moesten blijven draaien. In één geval draait een programma zelfs al jaren door op dosemu, waar de makers de licentie al hadden vrijgegeven omdat ze de software niet om wilden/konden zetten naar Windows. En aangezien er geen nieuwe PC’s met XP te koop zijn en Vista en Win7 geen DOS apps draaien, moet je dan wat.

Één van de dingen die je in de linux forums nogal eens leest als opmerking, is: “Linux is not Windows”. Daar zul je aan moeten wennen. Maar ik kan je verzekeren, als je die moeite neemt, gaat er een heel andere wereld voor je open, zeker als ik lees wat je niet beviel aan Ubuntu.

Maar dat van jouw doos met DOS progsel klopt dus niet.