Server

Geachte…

Ik heb een vraag over server.
Is deze vrij te gebruiken, de SuSe server editie of moet ik hier een licentie voor kopen?

Ik weet dat deze vraag hier niet thuis hoort maar ik weet geen andere plaats althans ik heb deze nog niet gevonden.
Anders zou ik daar mijn vraag droppen.

MVG Ron Speerstra

SUSE Linux Enterprise Server is niet gratis. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Novell/SUSE, is vast te vinden op novell.com

Maar…de vraag moet zijn, wat je met de server wilt. De meeste zaken zijn ook met openSUSE wel te realiseren, stabiliteit is nagenoeg dezelfde. Heb zelf nog nooit een dwingende reden gevonden om netwerkservers etc, niet met openSUSE, maar SLES uit te rusten. De levensduur van SLES is wel veel langer, dwz er worden veel langer updates voor geserveerd, dus je hoeft minder vaak te upgraden naar een volgende versie.

Oke, ik wil met PhP en MySQL een website in de lucht brengen.
Server dus denk ik dan. MSS hoeft dat niet weet ik niet…
Maar als anderen daarop willen inloggen en data willen invoeren dacht ik dat zo.
Dus ik aan het zoeken hoe en wat.

Haha, heb ik mijn verhaal in een andere thread niet voor niks gedaan. http://forums.opensuse.org/nederlands-dutch/helpen-en-hulp/programmas/472075-drupal-installeren.html

Op dit gebied zie ik zelf de meerwaarde van SLES niet t.o.v. openSUSE. Zolang je niet gebonden bent aan gesloten software, bijv. Groupware, NetIQ en dergelijke, kan openSUSE 't prima doen, dezelfde mogelijkheden als SLES. Mocht je daar hulp bij nodig hebben, laat 't dan weten. Ik ga in ieder geval nu deze thread verplaatsen naar Helpen en Hulp - Netwerk, want dit verhaal hoort niet thuis in KDE, en je hebt daardoor de kans dat je deskundige hulp en tips van anderen misloopt.