Samsung Galaxy S2 synchroniseren met Kmail

Is er misschien al een mogelijkheid om de samsung galaxy s2 synchroniseren met Kmail in OpenSuSe 12.1, laat staan een soort van How to?

Groetjes
Kees

Ha Kees,

Dat mag helemaal geen punt zijn, als 't gaat om je gmail account. Da’s namelijk IMAP i.p.v. POP, dus alle berichten en de mappen staan op de server, in je gmail zoals je dat met een browser benadert. Voeg je account toe in kmail, en kies de waarden die Google voorschrijft voor IMAP (kijk alles in je account bij gmail ook even na). Je SII doet eigenlijk niets anders dan synchroniseren met je Gmail. Overigens kun je in kOrganizer ook je Google calendar gebruiken. En delen met anderen…Als je de Kontact suite (waar kmail onderdeel van uit maakt) gebruikt, gaat er met een gmail account een wereld voor je open.
Zelf gebruik ik Evolution, voor gmail en calendar. Wat ik op mijn Android telefoon verstuur staat even later in Evolution ook keurig in de verzonden berichten. Voor zover ik 't nu weet, is dat in kmail niet anders

Ehhh, hoe stel ik de agenda van GMail in in kOrganizer??:shame:

Groetjes
Kees

Pffft, tja, hoe deed je dat ook al weer. Heb net even gekeken, maar e.e.a. ziet er weer helemaal anders uit dan de laatste keer dat ik keek. Heb op dit moment niet de tijd om er van scratch even helemaal in te duiken, misschien dat anderen de combo Kontact en Google calendar gebruiken en hier uitsluitsel in kunnen geven.

Tja, ik ken dat, je doet het vaak 1 keer en dan kijk je er jaren niet meer naar om :slight_smile:

Ik blijf hopen en verder zoeken want ik vind het wel een hele mooie optie en een reden minder om Windows te gebruiken.

Groetjes
Kees

Ben nog even verder gaan zoeken en kwam wel het een en ander tegen:
[opgelost] Korganizer](http://www.pclinuxos.nl/Forum/index.php?topic=2994.0)
en
Karmic: Google Agenda + Kontact
zeggen beide het zelfde:

•Installeer eerst: ‘akonadi-googledata’
•Start de applicatie Akonadi Configuration
•voeg achtereenvolgens de volgende agents toe:
o Akonadi Google Calendar Resource
o Akonadi Google Contacts Resource
en vul je login-gegevens van gmail in
•In Kontact: voeg een adresboek en een agenda toe. Kies in beide gevallen de Akonadi resource. Synchroniseren en Ok drukken.

Dit lijkt allemaal goed te gaan maar bij mij gaat het fout bij de contacts resource die crashed met een foutmelding en dit blijkt een bug te zijn maar de agenda wil ook geen gegevens tonen.
Heeft iemand nog wat goed ideeen?

Groetjes
Kees

Ik heb even wat geprobeerd, moet zeggen dat 't niet helemaal naadloos gaat. Inderdaad eerst akonadi-googledata geïnstalleerd. Verder daar niets aan gedaan. Korganizer opgestart, in het vakje linksonder staat “Persoonlijke agenda”, daar heb ik gekozen voor “Agenda toevoegen”, vervolgens gekozen voor het “Dav” type, en mijn gegevens naar eer en geweten ingevuld. Er leek niets te gebeuren (heb ooit al eens gelezen, dat dat “normaal” was). Op dat moment werkte ik onder GNOME 3, en om evt. gedoe met missende services verder te voorkomen, heb ik toen uitgelogd en ingelogd op KDE. Tot mijn genoegen zag ik na het opstarten van Korganizer onder “Persoonlijke Agenda” keurig 2 akonadi bronnen staan ( ik heb in Calendar de feestdagen gekoppeld ), en zag ik mijn afspraken keurig in de agenda staan. Om eerlijk te zijn, niet echt een duidelijk verhaal, en ik zeg er meteen bij, dat ik dit gedaan heb op een compleet schone omgeving, dwz. na verwijdering van ~/.kde4 en ~/.config/akonadi. Net nog even gekeken en het werkt inderdaad prima, ook als ik afspraken toevoeg of wijzig.

Tot zover best duidelijk en het eerste scherm van het “Dav” type kon ik ook juist invullen maar de volgende schermen wist ik eigenlijk niet wat ik er mee aan moest, welk Host adres vul ik daar in…
Ik heb het imap adres van Google geprobeerd maar volgens mij werkte dat niet, althans er gebeurde niets. Ook niet na het opnieuw opstarten.

Hoe zoiets simpels dan toch ingewikkeld wordt maar ik wil niet in de catogorie “onbekend maakt onbemind” thuishoren :slight_smile:

Groetjes
Kees

Hier staat wel een goede instructie: Access multiple Google Calendars from KOrganizer | dennogumi.org Je moet even door de veranderingen in de schermen (KDE ontwikkelt zich continue) heen kijken, maar dit is ook de manier waarop ik het gisteren gedaan heb. Grappig overigens: ik log ini op één account met GNOME 3, en op een ander account met KDE. In GNOME3 heb ik een Google calendar gekoppeld in Evolution, in het andere account dezelfde calendar in Korganizer. In GNOME zet ik een nieuwe afspraak in Evolution, en wissel vervolgens meteen naar het andere account. Daar zie ik dan binnen de minuut de afspraak verschijnen in Korganizer :D. Which is nice.

Dit ziet er uit als een prima handleiding. Helaas duurt het even voordat ik weer aan de slag kan, eerst mijn nachtdienst afmaken, slapen en weekend vieren…

Uitslag volgt :slight_smile:

Groetjes
Kees

Even snel geprobeerd maar dat was lang genoeg! Echt een prima handleiding,alles wat nodig is staat er in en bovenal het werkt daarna dan ook:)

Bedankt!

Groetjes
Kees