weer een probleempje, op een andere PC 11.4 geinstalleerd na prima werkende 11.3 zonder problemen maar Yast zegt als ik repo’s van de gemeenschap wil toevoegen ‘kon lijst met bronnen niet downloaden of geen bronnen gedefinieerd’. met de hand bronnen toevoegen kan ook maar wat deed ik foutief? alvast bedankt :shame:
Heb je wel netwerkverbinding, @suzoni?
En hoezo, weer een probleempje? Ik zie de andere niet
Ga anders ook even op een andere machine online, kopete werkt daar toch?
Ik heb hier ook last van gebruik openSUSE 11.4 KDE.
Ik heb verder gewoon internet.
Kunnen jullei allebei eens de output posten van:
su -c 'zypper lr -d'
(rootpassword ingeven)
En draai eens:
su -c 'rpm --rebuilddb'
@mbenjamins: al sinds de installatie, of pas net?
Ik heb het sinds de installatie.
Maar heb gisteren ook net een schone installatie gedaan daarvoor draaide ik nog 11.3.
bedankt voor de reactie, het probleem was USB (waarvan ik heb geïnstalleerd) die stond tussen de repo’s. PC is een Athlon 3000+, Nvidia 7300SE, 1 GB DDR. Nog de rest uitzoeken i.v.m. KDE die niet wilt opstarten, volgende topic van mij;)
Wil dit zeggen, dat je Softwarebeheer nu wel op kunt starten, zonder repo errrors?
Ik heb het sinds de installatie.
Maar heb gisteren ook net een schone installatie gedaan daarvoor draaide ik nog 11.3.
En heb je het probleem op de nieuwe installatie ook? Was het ook daarom dat je opnieuw hebt geïnstalleerd?
De reden van de nieuwe installatie was de overgang van 11.3 naar 11.4.
In 11.3 had ik er geen last van.
En heb je dat repo probleem nu nog? Kijk eens onder de software bronnen of je CD/DVD er nog tussen staat.
het is USB die stond in de repo’s, DVD was bij mij ook niet in de lijst. Het draait als een train
Je zegt nog steeds niet of het repo probleem nu opgelost is…
Mijn probleem met dit is opgelost. Ik heb niks veranderd aan de repo’s.