Hoi
Ik dacht ik koop een ssd in de pc gebouwd en Opensuse erop nieuw opgezet alles geinstaleerd en ik moet zeggen zo een ssd is echt een aanwinst.
Een probleem bij het nieuw instaleren kan ik alleen niet echt oplossen.
File '/repodata/repomd.xml' not found on medium 'http://download.opensuse.org/distribution/12.2/repo/non-oss/
a - Skip retrieval of the file and abort current operation.
r - Try to retrieve the file again.
i - Skip retrieval of the file and try to continue with the operation without the file.
u - Change current base URI and try retrieving the file again.
Deze wil dus niet updaten,vond in het Engele forum een bericht waar in stond schakel hem uit .Lijkt me niet zo een goed idee,En dacht misschien weet hier op het forum nog iemand een goede oplossing.
Volgens mij moest ik het in code zetten als het uit de terminal komt,En de vorige fout melding kwam dus uit updaten in de terminal.
Bedankt
repo non-oss permanent uitzetten is inderdaad niet aan te raden.
Knurpht weet hier vast meer van, maar ik heb altijd begrepen dat de server dan bezig kan zijn met updaten. Als dat zo is, kun je twee dingen doen. Een aantal uur wachten en het opnieuw proberen of een mirrorkiezen. Ik heb het nog maar 1 keer eerder gehad, met packman en heb toen iets van twee dagen gewacht en toen een mirror gekozen.
Ik heb dezelfde repos als jij (vwb oss en non-oss) en ze werken.
Misschien het beste om akapers eerste idee even te volgen. Wachten tot morgen (of misschien nu proberen, bij mij werkte het) en misschien heeft Knurpht een idee.
Als het morgen nog niet werkt en Knurpht ligt te pitten, zal ik proberen hem hiervoor te interesseren
Ik wacht gewoon even tot morgen .En dan ga ik nu even naar dat mirror verhaal kijken.Want ik zie nu nog niet echt waar je die andere mirror vandaan zou moeten halen .
Ik kan met dezelfde url van de non-oss repo gewoon updaten, dus de server die dicht bij mij in de buurt staat werkt.Mocht je hulp willen, laat maar horen.
Hij is het vannacht niet weer gaan doen .dus ik wil graag van je weten hoe dat nu zit met die mirrors,want ik snap niet hoe je dat dan doet met dezelfde url.
Ik weet het ook niet precies. Je zou kunnen proberen om de repo uit de lijst te verwijderen (schrijf op of copy met de muis de URL eerst). En dan opnieuw invoeren. Kans dat dan een niewuwe mirror wordt gekozen.
In ieder geval kun je uit de mirror lijst zelf een mirror kiezen en die toevoegen. Vergeet dan niet de huidige repo uit te vinken (laat zitten voor later). Bij ellende heb ik vaak (nou ja, eens in de paar jaar) de mirrors uit ftp5.gwdg.de (zit in Göttingen) genomen. Zijn altijd op en hebben goede performance. (Sowieso een proma repos site, hebben ook alle oude openSUSEs nog online).
Hm, ja. Ik vraag me nog steeds af hoe het komt dat een URL die bij mij en Henk wel functioneert bij Pieter niet functioneert, maar goed.
Henk, ik heb voor alle zekerheid er een compleet stappenplan van gemaakt, via YAST. Ik hoop dat dit jouw, Pieter helpt als je niet precies weet hoe je een andere softwarebron/repo activeert:
1 Open YAST via de startknop in je taakbalk en vul je root-wachtwoord in;
2 Als het Yast-venster is geladen, klik je bij “Software” Softwarebronnen;
3 In het venster YAST-Softwarebronnen klik je op de knop “Toevoegen” en vervolgens op “URL opgeven” en tenslotte op de knop “Verder”;
4 Vul een Installatiebronnaam in, er vanuit gaand dat je de repo die Henk opgeeft gebruikt: bijvoorbeeld “repo non oss Göttingen”;
5 Copy de ftp-link in de post van Henk hierboven en paste die in URL. Klik “Verder” en als het goed is, laadt hij allerlei bestanden;
6 Nu krijg je weer de lijst van repository’s. Bij mij komt een nieuw repo altijd helemaal onderaan de lijst. Check of er twee vinkjes staan: 1 bij Ingeschakeld en 1 bij Automatisch verversen;
7 Zoek nu de repo non-oss op die bij jouw niet meer werkt en haal die vinkjes weg. Persoonlijk zou ik de repo wel laten staan. Het is tenslotte de standaardlocatie, die het tijdelijk niet meer doet;
8 Sluit YAST Softwarebronnen af en probeer te updaten op de normale manier.
Erg bedankt voor de help maar had er even een rommeltje van gemaakt.:(Ik dacht wat vreemd dat die repo niet werkt.En op mijn oude HD wel dacht ik.
Dus die oude gepakt en weer in de pc gebouwd in het boot menu geboot van de oude HD en gekeken of alles goed werkt en alles was het zelfde en werkte goed.
Dus oude HD er weer uit gehaald en weer opnieuw gestart maar toen kreeg ik een grub fout die zij nieuwe ssd kon hij toen dus niet meer terug vinden.
Geprobeerd of ik iets kon repareren met de instalatie CD.
Maar hij bleef maar om een login vragen wat niet lukte.
Vervolgens maar de instalatie CD gepakt en het hele spul opnieuw geinstaleerd, met als gevolg dat nou de repo wel werkt.
En alles weer draaid,Sorry voor de tijd die het jullie gekost heeft.maar ik ben blij dat alles weer normaal werkt.
En wat het nou is geweest ???.
Fijn dat het weer werkt. Om die tijd van ons zou ik me maar niet druk maken. Dat weten we als we hier gaan helpen. Zelfs al geef je maar suggesties, dan kan iemand met problemen toch ineens zeggen: AHA.
Mooi, dat je de boel weer aan de praat hebt. Volgens mij hebben we wel eens eerder zoiets eigenaardigs gezien in de engelstalige forums. Zelf heb ik eens niet met de repos kunnen verbinden, of maar moeizaam, en dat werd opgelost toen om een andere reden de stroom van modem en router was geweest. Vraag me niet om een verklaring, maar ik kon acuut weer updaten.
Een aantal dingen die je kunt proberen:
Verwijder de repos die niet kunnen verbinden, en ververs alle repos.
Voeg de repos opnieuw toe.
Ververs alle repos
En ook
Bouw de rpm-database opnieuw op. Vind ik zelf een dubieuze, maar is vaker gesuggereerd.
rpm --rebuilddb
En ook
zypper clean && zypper ref
Ik snap heel goed, dat je blij bent dat 't allemaal weer werkt, maar 't is wel jammer dat we nu niet meer kunnen achterhalen wat 't probleem en wat de oplossing was.