Repo Add on

Dag,

Tijdens een update werd me gevraagd om repo’s toe te voegen en nu lijkt er wat veranderd te zijn door add-ons of versienummers.

1 | 11.3 | 11.3 | Ja | Ja | 99 | rpm-md | Index of /update/11.3 |
2 | download.opensuse.org-Education | openSUSE BuildService - Onderwijs | Ja | Ja | 99 | rpm-md | Index of /repositories/Education/openSUSE_11.3 |
3 | download.opensuse.org-games | openSUSE BuildService - Spellen | Ja | Ja | 99 | rpm-md | Index of /repositories/games/openSUSE_11.3 |
4 | openSUSE-11.3-NonOSS-Add-on_11.3-1.80 | openSUSE-11.3-NonOSS-Add-on 11.3-1.80 | Ja | Ja | 99 | yast2 | Index of /distribution/11.3/repo/non-oss |
5 | openSUSE-11.3_11.3-1.82 | openSUSE-11.3 11.3-1.82 | Ja | Ja | 99 | yast2 | Index of /distribution/11.3/repo/oss |
louis@linux-ju3o:~>

Is het in orde met die nieuwe repo’s?

Vraag één: wil je svp computer output tussen CODE tags zetten, dan bijft de lay-out behouden en kunnen meer mnsen het zonder hoofdpijn lezen. Of met de hand, of selecteren en de # knop in de werkbalk aanklikken (die is er allen als je “geavanceerd” (knop rechtsonder) werkt).

Vraag twee: wie of wat vroeg dat onder welke omstandigheden (tijdens een update is zeer vaag).

Vraag drie: welke repos heb je toen toegevoegd?

Aansluitend bij wat Henk schrijft: er staat in de “Stickies” of “Klevende” onderwerpen hoe je CODE tags kunt gebruiken.

Overigens denk ik dat er niets ernstigs is gebeurd. Mijn idee is dat je de zogeheten distribution repos nog niet geconfigureerd had, en de CD/DVD repo verwijderd. Als je dan wilt updaten, voegt het systeem de distributie repos toe, met een eigen naam en het versienummer. Dat zijn bij jou die met OSS en NON-OSS. Eigenlijk niets aan de hand. In het algemeen: houd het aantal repos beperkt.

Dag,

Het gebeurde tijdens een normale update. Dat werkt al wekenlang probleemloos.
Opeens werd toestemming gevraagd voor toevoegen en toen heb ik erg snel geklikt. Achteraf begon ik toch een beetje te twijfelen.