Remote Hulp bijeenkomsten

Geachte dames heren

het volgende denk ik is ook erg belangrijk als we komen tot regelmatige bijeenkomsten ergens in Nederland
voor de Suse gebruikers
met een mogelijkheid om via remote gebruikers van Suse hulp te bieden zijn er leden aanwezig die dit eventueel willen uitvoeren

Graag ideeën toesturen

Groet
Frits Veerman

Dag Frits,

Aan bijeenkomsten kleven een aantal “nadelen” (weet niet zo goed hoe ik 't anders moet noemen). Een groot punt is o.a. dat ik niet veel mensen met hun hele computer hebben en houden zie gaan slepen. En “remote supporten” is in wezen wat we hier al doen, maar waartoe ook op de facebook pagina’s bijv. al pogingen worden ondernomen (persoonlijk zie ik niet hoe facebook daar geschikt voor zou zijn, maar da’s een andere discussie).

Hallo Knurpht
Er zijn hele positieve reactie bij mij binnen gekomen
Als ik naar HCC kijk dan speelt dit geen rol van betekenis en dit ook niet gehoord omdat veel mensen tegenwoordig een laptop bezitten
vooral als ze naar andere. loop nu 15 jaar mee bij HCC de meeste komen met een laptop

Ha Frits,

Begrijp me goed, het is niet dat ik hier negatief tegenover sta, integendeel. Wel heb ik de ervaring van een aantal jaren geleden, waarbij e.e.a. niet echt van de grond kwam.
Kun je misschien ook eens toelichten wat je precies bedoelt met “remote support”. Voor mij is dat namelijk wat ik doe, op afstand beheren van computersystemen/netwerken.

Hallo Knurpht

precies dat bedoel ik waar mensen even snel hun probleem kunnen oplossen.
als ij dat ook al doet maak het dan bekend en wat is het tarief daarvoor en wanneer ben je beschikbaar
zelf heb ik het via de HCC lopen daar kan ik 7 dagen per te recht en dat is echt geweldig voor een bedrag van ongeveer 5 euro per maand
er zijn mensen bij die organisatie die ook willen helpen bij linux maar dat zal met overleg moeten gaan volgens mij
of misschien is er bij Novell iets dat weet ik niet weet jij dat ??
Graag een reactie
Groet
Frits

Denk dat het in eerste instantie belangrijk is dat mensen, bij een installatie ook leren om zelf lerend met het/ een OS aan de slag te gaan.
Remote hulp vanuit het forum is daarbij een goede hulp om zelf de problemen aan te pakken.
Je kan ook altijd eerst een manual lezen.

Geef zelf ook regelmatig via teamviewer en VPN actieve hulp aan mensen en beheer systemen van bedrijven vanuit huis.

Maar ben een voorstander van het principe trial en error.
Om nu alle mensen vanaf een forum de helpende actieve hand toe te steken lijkt mij wat veel.