Op **zaterdag 17 december 2016 van 15.00 uur tot 22.00 uur wordt er in Rotterdam een openSUSE installparty gehouden! **
Dit omdat de nieuwste versie van openSUSE het licht heeft gezien, openSUSE 42.2 Leap. Altijd al eens kennis willen maken met Linux en dit geval openSUSE in het bijzonder. Nu is er een leuke manier om dat eens te doen.
Aan de hand van deskundige sprekers wordt een rondleiding gegeven door de nieuwste versie van de linux distributie openSUSE 42.2 Leap. Ook zijn er naast deze rondleiding ook introducties van gebruikers toepassingen, gebaseerd op Linux in het bijzonder maar ook vaak bruikbaar onder andere pc besturingsystemen.
Hierbij de uitnodiging voor 17 december in Rotterdam met een programma via de link.
Dit jaar een niet te volle agenda maar wel veel mogelijkheden tot het doen van een install of het live uitproberen.
Mocht je zelf zin hebben om een presentatie te houden, schroom niet en geef je op.
Ook ik kom weer een keer. Maar ik zou wel graag weten waarvoor ik naar het “verre westen” kom. Leap 42.2 heb ik al geïnstalleerd en het programma is nu wel wat leeg, als ik heeeel eerlijk ben.
Gaat Gabor ook presenteren hoe je openSUSE naast Android op je mobiel of tablet kunt zetten? Of een introductie rpm packagen? Dat zou ik leuk vinden. Wat vinden jullie eigenlijk leuk?
Ik heb de goodies al binnen, en m’n Pi2 ligt klaar. Had sowieso al een nieuw SD kaartje gekocht ( ~100 GB zit nog ergens in een verhuisdoos ). Heb van Richard (Brown) al Leap 42.2 gezien op een Pi3 …
Das mooi, zal die raspberry van mij ook eens in de tas stoppen. Heb nog 2 sd kaartjes van 8 Gb .
Ben benieuwd of ik openSUSE op een oudere ARM tablet kan krijgen, is zo’n Angstrom Linux ding.
Ik heb het programma maar even hierheen gekopieëerd. Dan hebben we alles bij elkaar.
Op zaterdag 17 december 2016 van 15.00 uur tot 22.00 uur wordt er in Rotterdam een openSUSE installparty gehouden! Dit omdat de nieuwste versie van openSUSE het licht heeft gezien, openSUSE 42.2 Leap. Altijd al eens kennis willen maken met Linux en dit geval openSUSE in het bijzonder. Nu is er een leuke manier om dat eens te doen. Aan de hand van deskundige sprekers wordt een rondleiding gegeven door de nieuwste versie van de linux distributie openSUSE 42.2 Leap. Ook zijn er naast deze rondleiding ook introducties van gebruikers toepassingen, gebaseerd op Linux in het bijzonder maar ook vaak bruikbaar onder andere PC besturingsystemen.
Programma:
15:00 - Welkom
15:15 - 15:45 Intro openSUSE en 25 jaar Linux door Gertjan Lettink ( Knurpht)
15:45 - 16:15 Live installatie Leap 42.2,
16:15 - 16:45 openSUSE op klein hardware (Raspberry oid.) door Gábor Nyers
16:45 – 17:15 Installatie of live openSUSE uitproberen op laptop of PC
17:15 - 18:00 Niet ingevuld, uitlooptijd bovenstaande en informeel praatjes
18:00 - Eten 19:00 - Vrij spelen / Workshops / installatie / Mocht je zelf nog een leuke workshop willen verzorgen, dan kan dat . Geef het dan wel even door.
• Workshop installatie openSUSE op de Raspberry Pi (neem een micro SD kaart van min. 4GB mee)
Hoewel ik de pizzas heb gemist en in plaats daarvan in de trein zat te snotteren, ben ik het met Ben eens. Bedankt Knurpht en Gabor. En uiteraard ook Ben bedankt voor de organisatie en de gastvrijheid.