radiotray

radiotray is een progje die ik dagelijks gebruik, na installatie(gisteren) werkte alles goed, vandaag krijg ik echter deze foutmelding op enkele zenders:

gstffmpegdec.c(2213): gst_ffmpegdec_audio_frame (): /GstPlayBin2:player/GstURIDecodeBin:uridecodebin10/GstDecodeBin2:decodebin29/ffdec_aac:ffdec_aac7:
Decoding of AAC stream by FFMPEG failed

zou ik ergens nog iets tekort hebben aan drivers?

Om andere mensen dan jezelf enig idee te geven waar het over gaat zien wij graag dat je vertelt welke versie van openSUSE je gebruikt. Ook is het meestal nuttig om te vertellen welke desktop (KDE, Gnome, …).

Je bent ongetwijfeld bij jezelf nagegaan wat je precies hebt gewijzigd aan je systeem tussen het moment dat het “werkte” en het monent can de fout. Je vertelt dat echter niet. Zelfs als je meent dat je niets veranderd hebt, dan is dat toch goed om te zeggen. Dan weten wij dat je daar tenminste aan hebt gedacht.

Kortom, houd er rekening mee dat de meeste andere mensen niet helderziende zijn en dus niet weten wat jij hebt gedaan, gezien, of gedacht. Veel dingen kunnen in Unix/Linuix op veel verschillende manieren gedaan worden. Denk dus nooit dat anderen “dus wel zullen begrijpen” wat je heb gedaan.

Je krijgt dit op “enkele zenders”. Heb je één of meer van diezelfde zenders ook getest toen het nog “werkte”?

En dan is “enkele zenders” een beetje vaag. Hoe moet in hemelsnaam iemand uitproberen of hij hetzelfde heeft of niet als je zo vaag doet?

@hcw: sorry, maar ben nieuw hier zal er in het vervolg op letten;)
Ik heb dus opensuse 12.2 met kde draaien.
De zenders waarop het zich voordoet zijn: - arrow classic rock - veronica rock radio en radio 19, die werkten aanvankelijk wel na toevoeging gisteren.
De zenders: - Nostalgie en Studio Brussel zijn gisteren ook toegevoegd en werken.
Aan het syteem zelf heb ik niets verandert.

Bedankt voor je toevoegingen.

Ik weet er zelf niet zoveel van (van die radio op de PC), maar hoop dat nu mensen je beter kunnen proberen te helpen dan eerst.

Het blijft vreemd (maar dat vindt je zelf natuurlijk ook), dat zonder iets te wiijzigen (installatie van wat dan ook) het ineens niet meer werkt. Ik neem aan dat je Packman naar behoren gebruikt.

Packman zegt me voorlopig niet zoveel, ik heb het programma geïnstalleerd met Yast

Die installatie met YaST is helemaal goed.

Maar openSUSE is kreupel voor wat beterft het gebruik van multi-media ) om juridische redenen. Daar om moet je, als je tenminste allerlei geluids- en videoformaten wilt kunnen spelen, een aantal software pakketten van de Packman repository (softeware bron) installeren in plaats van die van openSUSE. Zie dit artikel: http://forums.opensuse.org/nederlands-dutch/community/nl-how-tos/448331-mutlimedia-packman-het-kort-opensuse-12-1-a.html

Opgelost na de tip van hcw, heb deze link toegepast en geen probleem meerrotfl!
https://forums.opensuse.org/content/127-multimedia-restricted-formats-installation-guide-12-2.html
Was al even aan het twijfelen om opensuse aan te houden op mijn desktop maar alle problemen die ik had zijn momenteel opgelost, dus een blijver nu nog meer mijn weg vinden in de konsole commando’s(gewoon van de debian-commands te gebruiken).

Het gebruik van de shell is pecies hetzelfde op alle Linuxen (en Unix). Het kan mogelijk zijn dat soms andere tools gebruikt worden, bijvoorbeeld voor software installatie. Het kan ook zijn dat soms (configuratie) bestanden ergens anders staan.
Dus als system manager moet je misschien wat bijleren.
YaST moet je eens rustig bekijken. Het is een erg goed systeem beheers programma.

Als eindgebruiker werk je met je eigen bestanden in je home directory en meestal beruik je daar tools/programmas die op alle Linuxen werken.

Nog even over Yast: wat je na een standaardinstallatie ziet in Yast, is nog lang niet alles. Als je bijv. het LAMP-server patroon installeert, heb je daarna ook een Yast module om de Apache webserver mee te configureren.