Raar netwerk gedrag

Hoi,

Ik heb een opensuse 11.3 servertje ingesteld volledig CLI. allen vertoont hij rare kuuren. zo is de apache en SSH alleen van binnen hetzelfde gebouw te benaderen. daarbuiten is het soms benaderbaar. de firewall heb ik zelfs hellemaal uitgezet dus die kan het niet zijn. het ene moment kom je niet op de website en een uur later ineens wel eventjes. vaak krijg je ook deze melding van firefox “De verbinding werd geherinitialiseerd”

ik kom er niet echt uit meer. de site is vergeten.tk

Kleine update: Het lijkt erop dat als je even een knop indrukt op de linux bak dat hij dan weer eventjes extern te benaderen is. alsof hij in soort van slaapstand schiet voor externe omgevingen.

Daar zat ik ook al aan te denken. Een webserver doet het niet “soms wel, soms niet”.
Hoe ziet je netwerk er verder uit?
Wat voor soort website is het?
Op dit moment kan ik de link niet benaderen. Als ik de domeinnaam ping, krijg ik een 176…IP te zien, terwijl ik in de statusbalk van mijn browser steeds een 195…IP adres te zien krijg. Heb je in de site soms keiharde verwijzingen naar IP’s staan?

Hey bedankt voor je reactie,

De website is gewoon nog de standaard: it works pagina en de server hangt rechtstreeks aan het internet met dat 195 ip. alles is verder nog default gelaten met uitzondering van de firewall. die heb ik tijdelijk uitgezet. de reden van het 176 ip kan zijn van de .tk server, de server zelf zit op 195

Update 2:

Weekend aan laten staan en geen extra resultaat. wel is hij altijd te pingen :S maar website ho maar

Firewall? Dwz, als je die uitzet, werkt 't dan?

Firewall heb ik ook een tijd uitgehad. geen resultaat

Ik zie nu:
verschillende IP’s als ik “vergeten.tk” en “www.vergeten.tk” ping, andere ook dan gisteren. Alleen “vergeten.tk” resolved, ik zie dan de verwijzing naar het lokale IP.
Wat is de output van:

su -c 'rcapache2 status'
(root password opgeven)

en heb je op je router poort 80 ook doorverwezen naar het IP van je server? Is dat überhaupt wel statiisch? Als dat dynamisch is, moet je dat eerst veranderen. Een dynamisch IP kan elke keer wat anders zijn. Of het ding gaat inderdaad in “suspend mode”, wat helemaal niet goed is voor een webserver :slight_smile: