PXE Server

Hallo,

Op de Release Party was er iemand die sprak over een PXE server.
Nu is mijn vraag hoe maak ik een pxe server, ben er ook al vaker mee bezig geweest is toen niet gelukt.

Als je mij via een PM bericht je email adres wilt geven dan zal ik je een document toesturen hoe je een PXE Server moet opzetten.

Mvg: harald

Als dat voor openSUSE is, is 't iets voor de NL-HOWTO’s ?

Is een goed idee. Ik zal het document aanpassen en web-ready maken.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zo thuis ben in SUSE forums/wiki dus enige hulp is zeer welkom.

Ha Harald,

NL How To’s is het NL subforums voor NL-HOWTO’s. Er zijn inderdaad ook de wiki pagina’s van openSUSE, maar het editten daarvan -weet ik uit eigen ervaring- vereist nogal wat studie :). In “onze” NL-HOWTO’s kun je gewoon posten zoals je dat hier ook doet. Met dien verstande dat het voor de leesbaarheid handig is als je terminal commando’s, weergave van configuratiebestanden etc. tussen code tags plaatst Posting in Code Tags - A Guide . Je maakt in het subforum een nieuw onderwerp aan, met een heldere titel (er staat al het e.e.a. )
Mijn eigen “gewoonte” bij dit soort dingen is, om de teksteditor in geavanceerde modus te gebruiken, het document integraal te kopiëren en dan met o.a. code tags bij te werken. Als het er staat, wil ik het zeker wel doornemen, evt testen waar mogelijk.

Ik heb de tutorial in de NL howto gezet en ik heb er gelijk nog eentje extra toegevoegd. Als ik in de toekomst nog meer interessante informatie heb zal ik deze ook toevoegen.

Groots, dank namens allen die er wat aan hebben.

@ Harald,

Helemaal top die howto over VPN, heb ik al lekker mee geklooid.
THX.

Graag gedaan. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.