probs met flash in firefox 16

Hoi,

Zoals ik al eerder meldde heb ik vandaag SUSE 12.2 op mijn pc geïnstalleerd. Ben heel de dag zoet geweest met instellen, leuk.
Nu wou ik verder wat niksen, lees spelletjes spelen, blijkt dit niet te lukken.
Ik heb hier en daar wat rondgegoogled en er zou iets zijn met de nieuwe flashplayer. Ik heb de laatste versie, schockwave flash 11.2 R202. Een tip was real player te downloaden of flash te downgraden. Deze info vond ik op Mozilla, maar de tips blijken voor windoos te zijn.
Kan iemand me hiermee verder helpen?

Grtz,
Manuella.

Filmpjes van you tube zijn ook niet te bekijken, geen beeld, geen klank, enkel de vraag om plugins te installeren… :frowning:

Je zou kunnen downgraden naar de vorige versie van flashplayer, maar er zijn ook een paar anderen dingen:

• Videokaart ? Driver ?
  • Start de flashplayer überhaupt niet? Dat is wat ik begrijp
  • Heb je Packman en de codecs al toegevoegd?

Hoi Knurpht,

Idd, flash doet het gewoon niet. Ik heb de 11.2.202 versie, Firefox is de 16.

Mijn Videokaart is: ATI RADEON HD 4350.

Wat bedoel je juist met driver? :shame: Bij mij is het in het Nederlands te doen.

Packman en codecs zijn toegevoegd.

Ik ga nu een mmcheck doen, mischien brengt dat raad.

Groetjes,
Manuella.

“Driver” is de module voor de kernel die je voor optimaal gebruik van je video kaart nodig hebt. In jouw geval de Catalyst driver van AMD/ATI. De videokaart makers willen niets weggeven wat een ander zou kunnen namaken, dus houden ze stukjes in eigen hand. Is bij NVIDIA precies zo. Nou zit ik alleen niet zo in de ATI.

Wat ik wel gek vind, is dat Firefox blijkbaar de hele flash-player niet ziet. Kun je eens een nieuw gebruikersaccount aanmaken, daarop inloggen, en kijken of het voor die nieuwe gebruiker ook zo is?

Wel Knurpht, ik heb gelijk een account voor mijn zoontje aangemaakt. Is wel handig lijkt me. En daar doet de flash het perfect.

Grtz,
Manuella.

Sowieso handig, inderdaad. Mijn dochter weet zo ook al jaren, dat dat haar eigen stuk is, dat ze niets van een ander kan verprutsen, en niemand iets van haar.

Maar, het probleem zit 'm dus in jouw account. Je zou 's dit kunnen proberen, terwijl je FF niet draait:

mv ~/.mozilla ~/.mozilla.orig

Dan FF opnieuw opstarten (die begint dan met een schone situatie.) Als dat niets verandert, kun je de boel weer terugzetten door

mv ~/.mozilla ~/.mozilla.new
mv ~/.mozilla.orig ~/.mozilla

Dag Knurpht,

Ik heb jouw tips geprobeerd. De nieuwe versie geeft beeld, maar geen klank.

Maar het herstellen van mijn oude customized Firefox lukt niet. :frowning:

Grtz,
Manuella.

Wat lukt er niet, Manuella?

Kun je output posten van

ls -ld ~/.mozilla*

Dag Knurpht,

Je gaf me de commando’s om de oude versie van FF terug op mijn pc te zetten, maar dat lukte niet. Op zich geen drama, maar er staan wel wat bladwijzers op die moeilijk terug te vinden zijn.

Hier de outpost van ls -ld ~/.mozilla*

drwx------ 4 wellemieke users 4096 20 nov 18:37 /home/wellemieke/.mozilla
drwx------ 5 wellemieke users 4096 20 nov 18:36 /home/wellemieke/.mozilla.new

Groetjes en bedankt voor al je moeite,
Manuella.

Ik heb nog even de commando’s nagezien, die zetten de oude situatie terug. Hier ook even getest, en ik krijg netjes mijn bladwijzers enz. terug. Had je misschien FF open toen je 't uitvoerde?

Voor wat het geluid betreft, als dat in kind’s account wel werkt, kun je niet veel meer, dan je eigen geluidsinstellingen nakijken.

Hoi Knurpht,

Ik had FF netjes gesloten telkens ik een commando ingaf. Maar blijkbaar ben ik mozilla.orig kwijt.

Ik heb ondertussen ook mijn pa geraadpleegd, een fervent linux gebruiker. die gaf me de raad om voor mezelf een nieuw account te maken en dat terug naar believen in te stellen. Wel wat werk, maar in uitzoeken wat er nu precies mis is zal ook wel wat tijd kruipen.

Mijn brein is ook niet echt computer - ingesteld, (verder werkt het prima hoor :\ ) zaken die voor jullie vanzelfsprekend zijn, zijn voor mij heel moeilijk te vatten.

Toch nogmaals bedankt, het is heel fijn te weten dat er mensen zoals jullie zijn die de moeite doen om ons steeds weer uit de nood te helpen.

Grtz,
Manuella.

De oplossing die je Pa aandraagt kan prima werken, maar je bent dan inderdaad wel al je instellingen Nz. kwijt. Het is altijd even een afweging wat het meeste tijd kost, en dan niet alleen nu, maar ook op termijn.

Ik heb pa’s raad opgevolgd. Even werk met alles naar wens te zetten, maar dat is een leuke bezigheid
Ik heb m’n nieuwste account ingesteld als systeembeheerder en alles werkt naar behoren.
Wat bedoelde je precies met: “en dan niet alleen nu, maar ook op termijn.”? Kan ik me nog aan iets verwachten?

Grtz,
Manuella.

Nee, ik doelde meer op de “oude” situatie. Je kunt soms beter de tijd nemen, om te zorgen dat 't echt goed is, dan snel een fix en over drie maanden er achter komen, dat de fix ook gevolgen heeft gehad.