Eerst even voorstellen, mijn naam is Glenn en ik ben vrij nieuw in de linux wereld.
Ik bezit een laptop ( 2 gb ram, 2 x 150 gb hdd , intel core 2 duo processor ) die draait met vista. Van in het begin had ik zeer veel problemen hiermee. Daarom wou ik wel eens kijken wat Linux te bieden had. Ik probeerde onder andere ubuntu, fedora en mint. Allemaal goede distro’s maar na een weekje vloog het weer van mijn laptop wegens het gebruik van office 07 die absoluut nodig is in school. Ik weet dat er alternatieven zijn maar jammer genoeg is dit onvoldoende voor schoolwerk.
Nu to the point;
Na mijn zoveelste probleem met vista na dat ik deze opnieuw had geïnstalleerd probeerde ik dus opensuse met gnome desktop. Gnome ligt mij nu eenmaal beter. Ik zit laat ons zeggen nog in een test fase. Ik probeer mijn programma’s uitvoerig die ik dagelijks gebruik. Zodat ik dan indien alles naar behoren werkt volledig kan overschakelen op Opensuse. Voor mijn office 07 probleem gebruikt ik virtualbox met een windows xp versie die ik nog had liggen van een oudere pc.
Daarnaast werk ik ook dagelijks met skype. Rechtstreeks skype installeren vanaf de website of via de terminal ging niet wegens deze foutmelding :
Office 2007 kun je niet “native” draaien, ik moet eerlijk zeggen, dat ik al jaren OO.o gebruik en omdat ik de noodzaak om met M$ Office niet meer tegengekomen ben, en een afschuw heb van Office 2007 specifiek (ik kon er een aantal voor mij eenvoudige dingen niet mee voor elkaar krijgen, terwijl ik dezelfde dingen met 97 en OO.o in no time klaar had). Tot nu toe heeft ook niemand mij de noodzaak van 2007 kunnen bewijzen, wel heb ik op een aantal momenten waar 2007 docs geëist werden botweg mijn met OO.o gemaakte .doc opgestuurd, nooit problemen mee gehad. Maar, dat is een ander verhaal, ik ken de situaties waarin een bepaalde (minimum) versie vereist wordt.