Voor de probeerders onder ons.
Heel af en toe zijn er problemen met het dualboot installeren met XP, probleem is de gratis AVG virusscanner die zich in het boot systeem van XP heeft genesteld.
Resultaat is dat XP niet meer wil booten en het repareren van de bootsector wil dan vaak ook niet meer goed gaan een herinstallatie is dan vaak het enige dat rest. Kan je net zo goed geen dualboot nemen.
OpenSUSE start dan ook niet op als dit probleem opkomt met XP en AVG, GRUB kan geen bootable systeem vinden. Ook hier zit dan vaak AVG dwars.
Aan te raden is, als je toch een dualboot met XP wil om eerst de AVG scanner uit te zetten of compleet te verwijderen en dan pas openSUSE te installeren.
Het voorkomt een vervelend probleem.
Zit de laatste dagen nogal veel de pc’s van andere te installeren met openSUSE en helaas ook in dualboot met XP en AVG, heb nu 3 keer dit probleem gehad op 16 pc’s.
Dank je wel. Ik denk dat ik 'm ook ben tegengekomen, maar dat valt niet meer na te gaan, XP bestaat niet meer op die machine (gebruiker kwam er niet uit, ik had geen tijd, gebruiker wilde toch helemaal over en dacht “dan maar in één keer”). Ik weet wel zeker dat er AVG op stond, gebruiker wilde weten wat-ie onder linux als vervanger moest gebruiken :D.
Yep. dan is dat het geweest denk ik.
Helaas had ik 1 persoon die ook perse XP erop wilde hebben, helaas pindakaas dat ging dus niet goed.
Heb er Windows 7 bij moeten zetten en ook nog recovery software moeten gebruiken om het een en ander terug te krijgen.
Even meer kosten dan opbrengst.>:(
Gelukkig dat de andere er wel meteen over gingen naar openSUSE zonder XP, goede PR :P.
Ga morgen helpen bij het HCC gebeuren, zal er wel even op letten nu