Plymouth in fallback mode "text" en er niet uit te krijgen

Dames en heren,

Op mijn openSUSE 12.2 systeem, Linux 3.6.10-1-desktop x86_64, KDE 4.9, is er het volgende aan de hand.
Ik heb enige tijd geleden openSUSE 12.3 Milestone 2 ernaast gezet, om te testen. Echter, plymouth vertoonde daarna een zwart scherm met eronder een driekleurige statusbalk, eindigend met de naam van het OS waarmee ik het systeem opstartte:12.3. Omdat GRUB2 geen mogelijkheid bood om openSUSE 12.2 te laden, heb ik GRUB2 opnieuw geïnstalleerd vanuit 12.3 (ik weet niet meer precies wat ik heb gedaan, vrees ik). Daarna kon ik weer openSUSE 12.2 opstarten, met plymouth, jawel, nog steeds met die ergerniswekkende, tricolore statusbalk uit het jaar nul.
Na enige verdieping in plymouth begreep ik dat dit het thema “text” is en een fallback als het ingestelde thema niet kan worden geladen (dat is bij mij het thema openSUSE).

Ik heb daarna de volgende commando’s uitgevoerd, om te kijken of ik iets kon vinden:

plymouth-set-default-theme
openSUSE
plymouthd
plymouth --show-splash

Dit laat een groot en een klein X-venster zien, met de opstartanimatie van plymouth. Ik zie de groene achtergrond en de bewegende, witte “vuurvliegjes” van het openSUSE plymouth-thema.

plymouth-log-viewer

leverde het boot.log: SUSE Paste
Hier kan ik geen foutmelding in ontdekken. Omdat ik dacht dat het met de VGA resolutie te maken kon hebben, heb ik mbv YAST - Bootloader in GRUB2 wat zitten vrotten met de schermresolutie van de console (van automatisch op VGA=0X370 gezet, dat is 1280x1024).
Heb nog een ander thema ingesteld in plymouth (sun), daarna mkinitrd gedraaid, geen foutmeldingen trouwens.
Zelfs nog opgestart met de standaardkernel 3.4, die meekwam met openSUSE 12.2, maar ook die had text fallback mode.
Wat ik ook doe, hij blijft die ergerlijke groene uitschuifbare, platliggende, eh…, antenne vertonen:(. Daarom heb ik de instellingen van GRUB2 en plymouth allemaal weer terug gezet zoals ze waren, voor ik begon te klooien. En post bij deze deze hulpkreet: hoe dit op te lossen?

Any thoughts, please?

Da’s een resolutie probleem voor GRUB/Plymouth. Zet beide opties in Yast - System - Bootloader eens op 1024x768x24bit , dwz er zijn dus 2 plaatsen, één voor GRUB2’s eigen resolutie, één voor de konsole (waar plymouth de splash laat draaien -ja…we zijn in NL forums).

Da’s een resolutie probleem voor GRUB/Plymouth. Zet beide opties in Yast - System - Bootloader eens op 1024x768x24bit , dwz er zijn dus 2 plaatsen, één voor GRUB2’s eigen resolutie, één voor de konsole

Helaas werkte dat niet: ik kreeg de melding “buiten bereik” van het beeldscherm. Ik heb verschillende resoluties geprobeerd, maar dat gaf allemaal hetzelfde resultaat. Ik heb nu de volgende instellingen in het scherm YAST - System - Bootloader - Bootloader opties:
VGA modus: niet gespecifieerd
Console resolution: Autodetect by GRUB2
En dat werkt wel. Hoera. Plymouth is weer terug met het openSUSE thema.

Bedank voor je hulp.