play avi-files in 11.4

hallo, ik heb net 11.4 geinstalleerd en kan geen avi-files afspelen. weet iemand een oplossing?

mvrgr, Frank

heb de oplossing al gevonden, moest de packman factory repo installeren, daarna werkten de avi-files.

mvrgr, Frank

Hoe draait M3 bij jou? Je weet ook dat de stabiliteit van de ene op de andere update-dag even weg kan zijn? Heb ik wel eens mee mogen maken, in de tijd dat ik van alles het nieuwste wilde hebben…dus ook de nieuwste ellende kreeg :slight_smile: Maar goed, daar leren we toch van (en de ontwikkelaars ook).

:slight_smile: ik weet niet wat M3 is, ik heb alleen problemen met pan newsreader, die valt weg bij het importeren van een NZB, is er misschien een andere nieuwslezer die ik kan proberen?

grtn, Frank

M3 is openSUSE 11.4 Milestone 3

Een alternatief voor PAN?

• SAB nzb newsreader
  • nzb (ja, zo heet het programmaatje)
  • Ninan

Bedenk je wel, dat 11.4 nog volop in ontwikkeling is? Kan op dit moment heel stabiel zijn, maar het kan ook bij de eerste de beste update helemaal mis gaan. Niet voor dagelijks productie gebruik i.i.g.

ok, milestone 3 werkt goed, heb dit keer de KDE versie genomen ipv Gnome, was even wennen, maar het ziet er mooi uit en werkt goed. ik heb een verse installatie gedaan, maar op de een of anderre manier zijn mijn documenten en videos wel meegenomen naar de nieuwe versie, perfect!

mvrgr, Frank

Da’s niet “op één of andere manier”, dat is hoe het hoort te gaan :). Kort gezegd: alleen “/” wordt geformatteerd, /home niet. Als je de partitities hetzelfde laat, leidt dit ertoe, dat je /home herbruikt wordt. Bedenk echt goed, dat je nu weliswaar een (redelijk) stabiele situatie hebt, maar dat de versie nog steeds een ontwikkel- of testversie is.

vreemd, ik heb alleen het euvel dat het geluid in avi files het niet doet, ik denk dat ik een codec mis, weet jij misschien welke?

bij voorbaat dank, Frank

Geen idee welke je mist. Heb je het ‘mmcheck’ script al eens geprobeerd?
Is w32codecall geïnstalleerd?
Heb je ook al eens gekeken naar de mixer settings? Staat PCM wel open?

Ik heb in het nederlandstalige stuk een korte handleiding geschreven om de switch naar Packman, incl. codec installatie, te maken. Heb je die al uitgevoerd?