PDF Editor

Hallo,

Voor Ubuntu en Mint bestaat er een programma Master PDF Editor om dus een pdf te bewerken,dit zie ik niet terug in .rpm bestanden.
Bestaat er voor OpenSuse ook dergelijke editor ?

Mvg,

Ik neem aan dat je op hun website hebt gekeken: http://code-industry.net/pdfeditor.php

Het lijkt mij uiteindelijk een commerciëel product een in ider geval geen OpenSourse. Dus zull je het nooit in de standaard repos vinden.

Als je op die site verder zoekt vind je wel een RPM voor Linux. Ik heb de voorwaarrden niet uitgebreid gelezen, maar het is kennelijk voor niet commerciëel gebruik.

Ik zou zeggen, waarom probeer je het niet? Mogelijk drait het niet gelijk, maar zonder foutmeldingen kunnen we verder ook niet veel zeggen.

En je vroeg naar alternatieven.

Ik heb pdf in het zoekveld van YaST > Software > Software Management getikt. Dat levert een hoop op, maar ik zie o.a. pdfmod en pdftk. Misschien is er nog meer. Kijk zelf maar.

Kijk er niet raar van op: met LibreOffice Draw kun je PDF files bewerken.

-Antoon

En de mogelijkheden en het resultaat daarvan zijn de laatste paar jaar gigantisch verbeterd, merkte ik onlangs.

Spaar je de moeite. Pam heeft weer binnen een half uur antwoorden ,maar is direct na het vragen voor 24 uur naar bed gegaan of zo. Leuke vlotte discussie.:frowning:

Hallo Henk,

Mijn bedoeling is om jullie even de tijd te gunnen om te antwoorden of eventueel dingen op te zoeken,het is niet aangenaam om vast te stellen dat je steeds agressief uit de hoek komt.
Wat is er verkeerd om voor 12 uur slapen te gaan ?
Ik ga Libre Office Draw eerst uittesten,en dan zien we wel.

Mvg,

Hallo Pam
Henk is nooit agressief, hij houd wel van een vlotte discussie.
Soms lukt het hier om binnen een uur antwoord te krijgen.

Mijn idee is dat als iemand probeert hulp te krijgen en iemand anders probeert hem zo snel mogelijk te hellpen, het dan een beetje frustrerend is als de hulpvragende zo graag hulp nodig had dat hij al is weggelopen.

V: “Kunt U mij helpen met oversteken?”
A: “Ja hoor, mevrouw.”
V: “Dan ben ik er over een uurtje, eerst even boodschappen doen.”

Vergeet niet dat sommigen hier aan vier á vijf discussies tegellijk deelnemen. Het is niet handig als je je dan na een (of meerdere) dagen weer helemaal moet inlezen om weer te weten waar het over ging.

Je loopt de kans dat mensen denken, daar heb je hem weer. Doe je je best en dan gaat het in een zwart gat.

Daar is niets tegen, doe ik ook. Maar ik vraag niet vijf minuten voor ik ga slapen om hulp met het motto: kunnen ze lekker aan werken terwijl ik slaap. :wink:

@Pam: Sta je er wel eens bij stil, dat je niet post bij bijv. Ziggo support, maar in een volledig door vrijwilligers gedraaide gemeenschap? Dat hcvv bijv. dat meer dan full-time in zijn eigen tijd doet? Dat de mensen hier na jouw post aan het zoeken slaan hoe e.e.a. opgelost kan worden? Als je dan geen reactie krijgt verliest de originele post zijn urgentie, als er een "Laat maar, ik heb 't al werkend"post op volgt is dat frustrerend.

Wij hebben hier geen glazen bollen, zijn niet telepatisch begaafd, maar willen onze kennis (en die van anderen) delen om het leven met openSUSE beter te maken, het mogelijk maken dat anderen net zoveel plezier beleven aan het gebruik van openSUSE als wij zelf. Wat daar beslist niet bij helpt is een lading onafgehandelde rommel op je “bureau”.

Hetzelfde geldt als je een vraag stelt waar direct geen antwoord op komt.
We kunnen (gelukkig) niet kijken hoe de ander leeft.
We hebben niet allemaal direct tijd om te antwoorden (of zoals Pam terug te antwoorden)
Hoewel je hier meestal wel vrij snel antwoord krijgt van Henk of Knurpht.