Paswoorden opslaan

Hallo,
Sterke wachtwoorden onthouden blijkt voor mij een probleem te zijn ,vandaar mijn vraag naar een programma dat veilig is om de paswoorden op te slaan.Na wat zoeken was ik al uitgekomen bij Keepass,of zijn er andere mogelijkheden die beter passen bij OpenSuse dan hoor ik dat graag van jullie.Liefst ook met een verwijzing naar een goede handleiding.

Mvg,

Hoewel je vraag duidelijk bedoeld is onafhankelijk te zijn van de versie van openSUSE, is het altijd aardig om dat erbij te vertellen (goede gewoontes zijn nooit weg). In ieder geval zou het leuk zijn te weten welke desktop je gebruikt.

Met de kans dat ik dit vergeefs vertel toch maar het volgende. KDE heeft Kwallet. Dat is redelijk geïntegreerd in de desktop. Het onthoudt bijvoorbeeld ook de wachtwoorden van je e-mail provider(s) zodat bij gebruik van Kmail het inloggen daar “vanzelf” gaat. Dat “vanzelf” betekent dat je het moederwachtoord moet geven. Kwallet blijft dan open totdat je bijvoorbeeld uitlogt (configureerbaar).

Het werkt helaas niet met Firefox (wel bij Konqueror), dat zijn eigen wachtwoord opslag heeft (zonder moederwachtwoord). Ik heb begerepen, maar nooit getest, dat voor Firefox eeb Kwallet plugin bestaat.

Er zijn vast nog wel meer gebruikservaringen. Wacht dus maar even af wie zich hier nog meldt.

Klopt niet helemaal. Firefox heeft in Bewerken - Voorkeuren - Beveiliging wel degelijk een optie om een moederwachtwoord voor de wachtwoordopslag in te stellen. Ik weet zo niet meer wanneer, maar herinner me dat 't aangekondigd werd als feature. Als ik 't me goed herinner kon 't daarvoor door 't aan te zetten in de about:config , maar dat kan ik nu niet meer checken.

Wat ik 't meeste “hoor” is Keepass. Pakketten voor openSUSE te over: http://software.opensuse.org/search?q=keepass&baseproject=openSUSE%3A13.1&search_devel=false&search_unsupported=false