Par2

Bij het downloaden uit nieuwsgroepen moet ik weleens wat files repareren en eigenlijk ben ik op zoek naar een goed par2 programa die dit voor mij kan doen in opensuse 12.2.Weet er wel een genaamd gpar2 maar die is nergens in opensuse te vinden.
Wie heeft een goed idee voor mij wat ik het beste kan gebruiken.

Pieter

Dat zeg je wel, maar je vertelt niet waar en hoe je gezocht hebt :wink: Nu moeten wij dus gaan zoeken waar jij misschien al wel gezocht hebt. :frowning:

Als ik naar software.opensuse.org: Search ga en daar* par2* intik, krijg ik zowel *par2 *als een gafisch frontend genaamd *pypar2 *voorgeschoteld. En nog een paar zaken. Ik ken dat prgramma niet en weet zelfs niet wat het zou moeten doen, maar misschien kan je zelf beoordeelen of je iets aan die programmaas hebt.

Wat Henk zegt, en daaraan toegevoegd, dat ik wel met deze materie bekend ben (torrent vanwege de beladenheid al jaren geleden gestopt). Ik gebruik kwooty op mijn laptop, SABnzb op mijn server/werkstation. Op de laptop met 12.2 heb ik het volgende aan par2 pakketten:

par2cmdline-0.4-4.9.lk.x86_64
par2-0.4-22.1.x86_64

Ik had in de pakketen en in yast naar par2 programas gezocht,Had ik inderdaad even kunnen vermelden.en vond ook die par2 en pypar2 pakketen maar ik zag dat ze uit home repos kwamen .En aangezien ik wel eens de tip hier op het forum heb gehad om niet uit home te instaleren .
En dan eigenlijk ook niet helemaal weet hoe ik dit (home) moet zien had ik deze 2 pakketen ook maar niet geprobeerd.:).
En dacht misschien heeft er iemand een betere tip

Die vraag had je dus gelijk kunnen stellen: Ik heb dat en dat gevonden, maar ik ben voorzichtig met … Wat denken jullie? :wink:

par2-0.4-22.1.x86_64

Deze geinstaleerd ,en die word door kwooty herkend .Bedankt voor de tip.

Noem het een leer proces maar maar het komt goed met mijn vragen:).

Zo zijn wel allemaal begonnen. Van jouw vragen kunnen anderen ook weer leren :slight_smile:

En kom naar de party als je kunt. Dan kun je zien dat we niet zo onaardig zijn als hier soms lijkt.

Zo lach ik bijvoorbeeld altijd heel hard om dit soort opmerkingen van Henk :D.

Als je zo door gaat, wordt ik nooit meer serieus genomen >:)

Zou wel leuk zijn ,Alleen die dag een eet afspraak .Maar een volgende gelegenheid houd ik in de gaten.:slight_smile:

Oud onderwerp war ik nu mee bezig ben en toch niet helemaal uitkom.En wel wat hulp zou kunnen gebruiken ik probeer met : par2cmdline<In de terminal par en rar files te repareren.
Ik wil gebruik maken van de volgende mogelijkheden :

par2 v(erify) [options] <par2 file> [files] : Verify files using PAR2 file
  par2 r(epair) [options] <par2 file> [files] : Repair files using PAR2 files

.
De namen van de files zijn :

DOA-AEAAOANBRN.part001.rar

en nog 80 en

DOA-AEAAOANBRN.vol259+34.PAR2

Bij optities kan ik gebruikmaken van:

-b<n>  : Set the Block-Count
  -s<n>  : Set the Block-Size (Don't use both -b and -s)
  -r<n>  : Level of Redundancy (%%)
  -c<n>  : Recovery block count (Don't use both -r and -c)
  -f<n>  : First Recovery-Block-Number
  -u     : Uniform recovery file sizes
  -l     : Limit size of recovery files (Don't use both -u and -l)
  -n<n>  : Number of recovery files (Don't use both -n and -l)
  -m<n>  : Memory (in MB) to use
  -v -v]: Be more verbose
  -q -q]: Be more quiet (-q -q gives silence)
  --     : Treat all remaining CommandLine as filenames

Maar ik kom er dan niet uit hoe ik alles moet invullen in de bovenstaande mogelijkheden,zodat ik in de terminal het repareren kan starten.
Hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk heb uitgelegd

Welke newsleecher gebruik je? Ikzelf gebruik kwooty, en als ik er maar voor zorg dat ik par2 geïnstalleerd heb, worden reparaties indien mogelijk gewoon uitgevoerd. Als dat niet lukte, heb ik dat wel eens met de hand geprobeerd, maar dat was altijd een zinloze onderneming. De beschadiging van de rar’s was dan zodanig dat die met de par2 files niet gerepareerd kon worden.
Je kunt ook pypar installeren viar software.opensuse.org, dan heb je er een grafische interface bij, dat maakt het een stuk makkelijker.